- hansvamer27 mei 2009 om 09:33
Hallo, de laatste tijd heb ik nog wel eens last dat ik het gevoel heb mijn adem te hebben ingehouden, terwijl dit niet zo. Ik kan ook gewoon blijven ademen tijdens dat gevoel. Ik voel me dus opeens benauwd en kort daarna krijg ik een duizelig gevoel in mijn voorhoofd.
Ik ben behoorlijk sportief en heb dit gevoel met name in rusttoestand. De ene dag heb ik het 3x per dag terwijl het op een andere dag helemaal niet voorkomt.
Weet iemand wat dit kan zijn?
5 reactiesReagerenJurgen27 mei 2009 om 09:36Dat lijkt op hyperventilatie.
ReagerenManouk27 mei 2009 om 12:06Zijn er symptomen van pijn op de borst die toenemen bij inspanning?
Reageren
Zijn er symptomen van een luchtweginfectie: verkouden, koorts?
Heeft u de huisarts al geconsulteerd?hansvamer27 mei 2009 om 12:53[b]Manouk schrijft:[/b]
[quote]Zijn er symptomen van pijn op de borst die toenemen bij inspanning? NEE
Zijn er symptomen van een luchtweginfectie: verkouden, koorts? NEE
Heeft u de huisarts al geconsulteerd? NEE, nog niet[/quote]Bedankt voor de reacties.
Heb zelf niet het idee dat dit hyperventilatie is, al weet ik ook niet precies wat hyperventilatie is. Heb gelezen dat dat snel en veel ademhalen is. Het is niet zo dat ik snak naar adem, of buitenadem raak. Zoals ik al zei kan ik gewoon doorademen.
Ik krijg een benauwd gevoel in de borst voor een seconden, en daarna wordt ik heel even duizelig.
ReagerenBram28 mei 2009 om 00:26Als u zich zorgen maakt over een ernstige oorzaak van uw klachten dient u een arts te raadplegen.
ReagerenHarry28 mei 2009 om 00:27Misschien wil je de uitslag van het onderzoek door de huisarts hier vertellen?
Reageren