Wel of geen antibiotica

Goedemiddag allemaal. Inmiddels zit ik op mijn 8e dag van verkoudheid/griep en heb ook al zo lang koorts. Voor de zekerheid naar de huisarts gegaan. Hij hoorde wel iets aan mijn longen maar het klonk voor mij niet heel overtuigend. Daarop is er een bloedtest gedaan of het een virus of bacterie betrof. Hij legde het even snel uit dat onder de 5 een virus is en boven de 90 een bacterie. Mijn score was 25. Alweer niet erg overtuigend. Ik heb wel een antibiotica kuur meegekregen (doxycycline 1 week) maar ik twijfel zelf nog sterk of het wel nodig is. Mijn opties zijn om even af te wachten en als de koorts niet wegzakt toch maar de kuur te nemen, of niet zeiken en die kuur achterover slaan. Wat is jullie mening?? Alvast bedankt

Reageren

Je hebt klachten en gaat naar de huisarts met de verwachting dat de huisarts er dan ook wat aan doet. Anders hoef je niet naar de huisarts te gaan. Vervolgens doet de huisarts er iets aan en geeft je een antibioticakuur, en vervolgens ga je je afvragen of je ze wel zou moeten nemen en of het wel nodig is... had je dus net zo goed thuis kunnen blijven en niet naar de huisarts gaan.

Je hebt ruis in je longen en het is geen virale infectie. 8 dagen koorts is lang. Neem dus de kuur

Reageren

Ok duidelijk. Bedankt

Reageren

Meest logisch lijkt het me om je gezondheid te ondersteunen met de juiste voeding, bepaalde voedingssupplementen en natuurlijke middelen en als dat niet helpt misschien antibiotica. Omdat die niet zo best zijn voor je lichaam deze ondersteunen met een goed probioticum.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Wel of geen antibiotica

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe