longoedeem

Beste lezer,

Ik zit met het volgende. De laatste tijd heb ik regelmatig last van ademnood bij het sporten. Ik doe sinds een jaar aan kickboksen. Ik train 4/5 keer per week. De klachten lijken soms te verergeren. De lessen vinden plaats in een afgesloten zaal. Ik had in eerste instantie het idee dat het aan de zaal lag, dat de ventilatie bv. niet goed werkt en daardoor een gebrek aan zuurstof ontstaat. De sportleraar dacht dit ook, maar de andere boksers lijken er niet zoveel last van te hebben. Maar goed, soms zetten we de airco aan, een klein apparaat, en dat helpt ene beetje.

Maar, sinds een maand sport ik ook regelmatig, 2 keer per week, met een andere groep in een andere zaal, een grote gymzaal. En daar lijk ik de klachten ook te hebben. Ik kan het niet verklaren. Gisteren waren deze klachten best heftig na het warmlopen (met sprint) kreeg ineens erg last van ademnood en dat ging heel langzaam weg. Nu heb ik astma, maar daar gebruik ik een ontstekingsremmer voor en dat helpt prima. De klachten die ik heb bij het sporten heb lijken niets met mijn astma van doen te hebben, het is een ander soort ademnood, zonder piepende longen. Verder ben ik niet vermoeid ofzo, mijn spieren zitten nog vol energie. Het lijkt gewoon alsof alleen mijn "borst" niet wil. Begrijp je?

Waar ik een beetje bang voor ben, is dat het een vorm van longoedeem is ofzo.

Kan dat denken jullie gezien mijn verhaal?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

MVG,

Hassan

Reageren

Beste Hassan, uit je korte verhaaltje op te maken, lijk je mij best een high-achiever, daarmee bedoel ik te zeggen dat je iemand bent die erg zijn best doet voor dingen. Hier dus o.a. je sport. Dat is een nobel streven en ook erg gezond, tenzij het zijn doel voorbijstreeft.