- Danny24 januari 2020 om 14:38
2 weken geleden teruggekomen uit Noorwegen, een korte city trip. Man, 30 jaar, normaal postuur, niet roker.
Vanaf het moment dat ik thuis ben voelde ik bij diep inademen / hoesten een steekje in mijn borst rechts, ongeveer hier:

Er trekt dan ook een soort zeurende niet al te pijnlijke zenuwpijn door via mijn rechter oksel/schouder/onderarm richting duim en ringvinger. Na een week werd het erger en ook een onbehagelijk gevoel bij (normaal) inademen onder in de keel. Beetje een prikkelend gevoel zonder dat ik moet hoesten, ook geen slijm op hoesten.
Ik heb geen koorts. Afgelopen maandag bij de HA geweest en die dacht gewoon iets met een spier. Echter als ik beweeg, sport oid heb ik er geen last van. Ook niet bij eten / drinken. Alleen bij hoesten / inademen / gapen. Het is nog niet minder geworden dan sinds ik bij de dokter ben geweest. Nu dus 2 weken last van waarvan de eerste week heel lichtelijk aanwezig, en de tweede week een stuk heviger en vervelender.
Iemand die me iets aan kan raden te doen?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 januari 2020 om 16:23Het lijkt zoals je het beschrijft, spier gerelateerd. Ga naar een fysiotherapeut en laat er eens naar kijken
ReagerenDanny27 januari 2020 om 15:20Bedankt John. Het brandende gevoel bij inademen is op het moment een stuk heftiger. Ook die klacht kan spiergerelateerd zijn?
Steek in de borst juist weggetrokken, maar zenuw rechts blijft vreemd doen. Nu als armen even stil liggen binnen de kortste keren slaap pink, ringvinger en duim.
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2020 om 17:32Ga dan toch eerst terug naar de huisarts
ReagerenDanny4 februari 2020 om 11:12Terug gegaan naar de huisarts. Ziet geen ziektebeeld o.i.d. in klachten. Afgelopen week ook 3 keer kletsnat wakker geworden zonder dat ik het warm had, zo erg dat ik t-shirt en beddengoed moest verschonen. Ook na dit te melden: dokter ziet geen ziektebeeld.
Als ik dan Google (wat je soms beter niet kan doen natuurlijk) kom ik dingen als (hodgkin) lymfonen bij de longen tegen.
Ik heb geen koorts, geen gebrek aan eetlust en ben gelukkig niet overdreven vermoeid. Maar blijf me dan toch zorgen maken.
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2020 om 13:36Hodgkin is wel erg ver gezocht zonder de typische klachten. Ga naar een fysiotherapeut
Reageren