- Anoniem46 augustus 2019 om 20:54
Hallo,
Ik heb nu al letterlijk heel de dag een steek bovenin mijn linker buik Het begint nu ook een beetje naar rechts te trekken. Ik maak mij er verder niet zoveel druk over “ga er vast niet dood aan” maar vraag mij toch af hoe dit kan en waar dit vandaan komt? Gisteravond begon het al een beetje te steken, maar dit heb ik vaker.
Ik heb in het verleden een hele felle krampende/stekende pijn gehad, ook links boven in de buik. Ik was toen heel erg misselijk en moest heel veel overgeven, was toen ook lijk bleek. Sinds die ene keer is het altijd gevoelig gebleven en komt het soms weer opzetten.
De pijn zit momenteel dus echt onder de borsten en dan met namen aan de linker kant.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2019 om 21:22Het zou je maag kunnen zijn
ReagerenAnoniem6 augustus 2019 om 21:39En wat zou je er verder over kunnen zeggen?
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2019 om 21:41Zonder enige vorm van onderzoek kan ik er helaas niks over zeggen. Je hebt geen maagklachten?
ReagerenAnoniem46 augustus 2019 om 21:53Dat begrijp ik.
Ik heb al een vrij lange tijd wat problemen met de stoelgang vaak obstipatie of maagkrampen/diaree.
Ik heb tijdens het eten/drinken regelmatig last van passage klachten en reflux klachten.
Ik heb ook wel regelmatig wat steken boven in de buik. Ik heb vooral midden boven in de buik een hele gevoelige plek zitten, ik moet deze plek dan ook zeker niet aanraken.
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2019 om 22:18Dan zijn het dus klachten die door de maag worden veroorzaakt. ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem46 augustus 2019 om 22:54Het vervelende is dat ik al meerdere keren naar de huisarts ben geweest voor mijn klachten. Het enige wat zij doet is laxeermiddel voorschrijven. Ik heb dit een tijdje gebruikt maar dit hielp ook niet veel, de dosering is toen omhoog gegaan en dit hielp ook niet veel.
Ik heb voor de rest ook een paar keer een bloedonderzoek gehad, en hier kwam niet zo heel veel bijzonders uit alleen dat mijn Glucose te hoog was.
Ik vraag mij dan ook af of er nog andere onderzoeken gedaan zouden moeten worden, bijvoorbeeld ontlasting of urine onderzoek? Of zou hier niks bijzonders uit moeten komen aan de hand van mijn klachten?
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2019 om 23:03Ik denk dat het dan toch goed is om eens een verwijzing te vragen voor de MDL-arts
Reageren