Zoeken Vraag het forum

Steek in borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem4

Hallo,

Ik heb nu al letterlijk heel de dag een steek bovenin mijn linker buik Het begint nu ook een beetje naar rechts te trekken. Ik maak mij er verder niet zoveel druk over “ga er vast niet dood aan” maar vraag mij toch af hoe dit kan en waar dit vandaan komt? Gisteravond begon het al een beetje te steken, maar dit heb ik vaker.

Ik heb in het verleden een hele felle krampende/stekende pijn gehad, ook links boven in de buik. Ik was toen heel erg misselijk en moest heel veel overgeven, was toen ook lijk bleek. Sinds die ene keer is het altijd gevoelig gebleven en komt het soms weer opzetten.

De pijn zit momenteel dus echt onder de borsten en dan met namen aan de linker kant.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou je maag kunnen zijn

Reageren
    Anoniem

En wat zou je er verder over kunnen zeggen?

Reageren
    John (moderator)

Zonder enige vorm van onderzoek kan ik er helaas niks over zeggen. Je hebt geen maagklachten?

Reageren
    Anoniem4

Dat begrijp ik.

Ik heb al een vrij lange tijd wat problemen met de stoelgang vaak obstipatie of maagkrampen/diaree.

Ik heb tijdens het eten/drinken regelmatig last van passage klachten en reflux klachten.

Ik heb ook wel regelmatig wat steken boven in de buik. Ik heb vooral midden boven in de buik een hele gevoelige plek zitten, ik moet deze plek dan ook zeker niet aanraken.

Reageren
    John (moderator)

Dan zijn het dus klachten die door de maag worden veroorzaakt. ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Anoniem4

Het vervelende is dat ik al meerdere keren naar de huisarts ben geweest voor mijn klachten.  Het enige wat zij doet is laxeermiddel voorschrijven. Ik heb dit een tijdje gebruikt maar dit hielp ook niet veel, de dosering is toen omhoog gegaan en dit hielp ook niet veel.

Ik heb voor de rest ook een paar keer een bloedonderzoek gehad, en hier kwam niet zo heel veel bijzonders uit alleen dat mijn Glucose te hoog was.

Ik vraag mij dan ook af of er nog andere onderzoeken gedaan zouden moeten worden, bijvoorbeeld ontlasting of urine onderzoek? Of zou hier niks bijzonders uit moeten komen aan de hand van mijn klachten?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het dan toch goed is om eens een verwijzing te vragen voor de MDL-arts

Reageren
Reageer op: Steek in borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.