- Mia21 oktober 2017 om 01:45
- ik ben sinds maandag avond toen ik de trap op wilde lopen met allemaal spullen, merkte ik boven dat ik snek buiten adem was. Daarna wilde ik gaan slapen maar ik bleef benauwd. Ik kreeg daardoor beetje hyperventilerende klachten vervolgens: zweterige handen. warm en dan weer koud, trillingen, gespannen spieren, kortademig, een spiertje achter me oog trilt. Het is nu Zaterdag nacht en ik kan niet slapen want ik ben nog steeds benauwd. ik hoest niet al heb ik soms wel een kriebel als ik diep ademhaal. ik adem hoog en heb het gevoel alsof ik niet genoeg lucht krijg. Alsof me keel word dichtgeknepen. Vandaag kreeg ik ook even last van me voorhoofd en bij me ogen. Een beetje traanogen ook. Ik heb soms ook korte steekjes bij me ribben zowek rechts als links. het begon links. Ik hoor geen piep bij de ademhaling maar wel een vernauwde ademhalung hoor ik.
ik ben gister naar de dokter geweest maar me longen klonken goed en 100%. Alleen ik weet niet of ik astmatisch ben of overgevoelige luchtwegen heb. De huisarts zei tegen mij dat ik misschien gevoelige luchtwegen heb. Ik had namelijk gezegd dat ik het weekend met verf en terpentine heb gewerkt buiten. Ik betwijfel of dat de oorzaak is. ik schilder vaker en heb deze problemen dan nooit. Wat ik wel veeldoe is slikken en schrapen . Ik wil graag weten of jullie het herkennen of er iets over weten!!!
2 reactiesReagerenMia21 oktober 2017 om 09:58oja, de kriebel in me luchtwegen en daarbij beetje hoesten soms kwam pas later na 2 dagen. Eerst gewoon benauwd en snel buiten adem en hyperventilerende klachten. Ventolin werkt niet bij mij nog.
ReagerenLast van asma10 september 2018 om 13:29Hey ik heb heel detijd steken op me borstkast en ben nu ook ziekjes maar ben ook snel buitenadem ik moet iederekeer een tussen stop maken als ik naar me werk ga dan moet ik ff op een bankje zittrn wand anders krijg ik geen adem meer dus mij vraag is wat kan ik doen mvg melisa
Reageren