Zoeken Vraag het forum

Benauwdheid, extra ademhalen en gevoel dat slijm luchtpijp blokkeert.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • pietje21

Ik heb een aantal maanden last van het gevoel dat ik ‘extra’ moet ademhalen om genoeg zuurstof te krijgen.
    Over een bepaald punt moeten ademhalen, waar ik soms niet overheen kom.
    Ik heb er alleen last van als ik niks te doen heb en dus nergens over na hoef te denken. Vooral ‘savonds op bed, maar ook in de bus, soms op de fiets of tussendoor.
    Als ik even benauwdig ben voel ik mijn hart ook wat sneller kloppen, maar ik denk dat dat komt omdat ik dieper ademhaal en wat in paniek raak van het benauwde gevoel.
    Ook voelt het soms alsof het bovenste gedeelte van mijn luchtpijp/keel een beetje blokkeert door slijm.
    Ik ben een maand geleden bij de huisarts geweest maar die schoof het nog op de griep die ik toen een maand geleden had gehad. Ik heb er echter nog steeds last van. Ene periode meer dan de ander, ik ben er ook even van af geweest.
    Iemand die de klachten herkent of suggesties weet om het te verbeteren?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt erop dat je hyperventileert.

Ik heb er alleen last van als ik niks te doen heb en dus nergens over na hoef te denken.  dit is dus een typische klacht.  Want dan ga je er juist op letten en nadenken omdat je niet afgeleid bent.

Doe eens de test op:  https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Benauwdheid, extra ademhalen en gevoel dat slijm luchtpijp blokkeert.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.