- pietje2127 maart 2017 om 20:36
Ik heb een aantal maanden last van het gevoel dat ik ‘extra’ moet ademhalen om genoeg zuurstof te krijgen.
Over een bepaald punt moeten ademhalen, waar ik soms niet overheen kom.
Ik heb er alleen last van als ik niks te doen heb en dus nergens over na hoef te denken. Vooral ‘savonds op bed, maar ook in de bus, soms op de fiets of tussendoor.
Als ik even benauwdig ben voel ik mijn hart ook wat sneller kloppen, maar ik denk dat dat komt omdat ik dieper ademhaal en wat in paniek raak van het benauwde gevoel.
Ook voelt het soms alsof het bovenste gedeelte van mijn luchtpijp/keel een beetje blokkeert door slijm.
Ik ben een maand geleden bij de huisarts geweest maar die schoof het nog op de griep die ik toen een maand geleden had gehad. Ik heb er echter nog steeds last van. Ene periode meer dan de ander, ik ben er ook even van af geweest.
Iemand die de klachten herkent of suggesties weet om het te verbeteren?1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 maart 2017 om 21:06Het lijkt erop dat je hyperventileert.
Ik heb er alleen last van als ik niks te doen heb en dus nergens over na hoef te denken. dit is dus een typische klacht. Want dan ga je er juist op letten en nadenken omdat je niet afgeleid bent.
Doe eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reageren