Zoeken Vraag het forum

zoon van 7 kan niet tegen liedjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • moon

mijn zoon van bijna 8 vindt het verschrikkelijk als er muziek (met zang) wordt gedraaid. Als het te lang duurt gaat hij huilen en krijgt het benauwd. Zelf zegt hij een soort druk in zijn hoofd te ervaren. Laatst op school gingen ze muziek draaien van Michael Jackson ed. Daar is hij huilend de klas uitgelopen omdat hij er niet meer tegen kon. Heeft iemand hier ook ervaring mee.

Hij wil graag tips om op zo,n moment zich er voor af te kunnen sluiten.

4 reacties
    Reageren
    Brenda A

high sensitive kind?
    lees er eens wat over, misschien herken je meer dingen.
    misschien moet je beginnen om hem steeds een beetje meer laten wennen aan muziek, dus eerst zachtjes klassieke muziek draaien , daarna een beetje harder en dan langzaam kijken wat er gebeurd.
    misschien daarna rustige luisterliedjes proberen. is het de hardheid? mannen of vrouwen stem, de drukte?
    het voelt voor hem misschien hetzelfde als voor ons, als er harde house muziek wordt gedraaid, dan wil je ook weleens huilend weglopen…….
    groetjes, Brenda

Reageren
    Moon

Hoi Brenda,

bedankt voor je antwoord. ik heb even gekeken naar de kenmerken voor hooggevoeligheid. maar ik herken hem er niet in.

Hij kan wel tegen harde muziek (fanfare muziek of klassiek vind hij juist mooi) maar het is echt de popmuziek waar hij echt een afkeer van heeft. Ik hoef in zijn aanwezigheid de radio niet hard aan te zetten. Liefst helemaal niet maar ja dat laat ik me niet zeggen natuurlijk.

Harde geluiden vindt hij ook niet erg en is zelf trouwens ook best druk (geen ADHD hoor). Wel heeft hij een ontwikkelingsvoorsprong (hoog IQ). Dat hij niet van popmuziek houdt oke dat snap ik dan nog wel. Hij houdt meer van klassieke muziek. Maar zijn echte afkeer tot aan woede/huilen aan toe dat baart me een beetje zorgen.

Groeten

Moon

Reageren
    Els

Misschien is het een idee eens gehoortest met hem te doen.

Reageren
    Bob

Dat is de tism!

Reageren
Reageer op: zoon van 7 kan niet tegen liedjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.