- Moa5 november 2022 om 12:49
Mijn peuter van drie heeft heftige aften in zijn mond en keel. Wij zijn al bij de huisarts geweest maar er is niets aan te doen. Wij hebben een gel meegekregen dat het zou verdoven, maar dit helpt niet.
Hij heeft nu al vier dagen niets gegeten, enkel melk gedronken. Vocht zit dus wel goed, maar ik vraag mij nu toch wel af hoe lang een peuter zonder voeding kan blijven.
Moeten wij toch terug naar de huisarts of is het even afwachten?
4 reactiesReagerenSuzan5 november 2022 om 12:56Ik zou even de huisartsenpost om advies bellen,misschien kunnen die andere pijnstilling geven.
Reageren
En vloeibare voeding proberen aan te bieden, appelmoes,vla, dunne pap, bouillon enz.Alias5 november 2022 om 13:01Oei, wat sneu.. Scherpe en zurige voedingsmiddelen iig vermijden nu, ook gepureerd.
En wat helpt is Trachitol (voor de keel normaal). Deze verdooft de mondhuid met sabbelen en dat is prettig.
Wel wat meer aanbieden dan melk. Bv met rietje en dus uit de buurt vd aft ook wat vla bv.
ReagerenMoa5 november 2022 om 13:01Vloeibare voeding weigert hij helaas, heb van alles geprobeerd. Het enige dat erin gaat is melk doormiddel van een flesje. Normaal drinken lukt ook niet.
Ga even de HA post weer bellen.
ReagerenAlias5 november 2022 om 13:15Sterkte!
Reageren