- Moeder13 mei 2018 om 09:17
Gebeurde op gym, dat deden er op buitenveldje (honkbal) dus daar was geen WC. Toen hij voelde dat het ophouden niet meer ging heeft hij gevraagd om eerder naar school terug te mogen maar heeft het niet gehaald. Laat en dom maar dat kan gebeuren. Maar dat hij de schade en schande niet heeft kunnen beperken begrijp ik niet en hij eigenlijk ook niet  Een ongelukje kun je nog verdoezelen maar kleddernatte joggingbroek, sokken en schoenen wordt pijnlijk. Vraag me dus af hoe dat kan en wat we nu moeten?
31 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 mei 2018 om 09:45niet alle ongelukjes kun je verdoezelen…..hij heeft te lang gewacht met gaan plassen. Eerst proberen het zo lang mogelijk op te houden en dan komt er een moment dat de blaas het niet meer kan houden..
Reageren
Er is verder niets aan te doen. Hoeft ook niet. Hij moet op tijd gaan plassenMoeder13 mei 2018 om 10:09Dat laatste heeft hij uiteraard nu wel begrepen Tandor. Wat we niet begrijpen is dat  die blaas zich niet herstelde toen de druk minder werd. Het lukte hem echt niet. Dat hij het probeerde te verbergen, begrijp ik wel….het is niet leuk als de hele school weet dat je in je broek plast. Dat kan beter tot de docent en je ouders beperkt blijven. Ik begrijp van je dat het verder geen kwaad kan dus dat is het belangrijkste.
Dank Lideke
ReagerenBert13 mei 2018 om 10:15Mogelijk paniek gekregen tien hij voelde dat het mis ging. Kan gebeuren.
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2018 om 10:17Bij mannen is het in de regel toch zo, dat wanneer de blaas goed vol is, en er geen houden aan is, ze dan ook volledig leegloopt. dat kun je dan ook niet meer stoppen. Maar het is natuurlijk wel heel erg vervelend voor hem. En al helemaal op die leeftijd.
ReagerenMoeder13 mei 2018 om 10:37Dank heel veel voor deze verduidelijking Tandor. Ik had mijzelf als referentie. Ook wel eens te lang moeten wachten en ongelukje maar ben een vrouw. Hij wist wel dat hij te laat aan de bel had getrokken, toen ging het al bijna mis. Â Zoals je uitlegt kon hij geen kant meer op. Had beter de andere kant op kunnen lopen naar tuintje of zo. Het is gebeurd en de wereld vergaat niet en er is niets mis met hem.
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2018 om 10:45Het is een ongelukje. Zo snel mogelijk vergeten…
ReagerenMoeder13 mei 2018 om 11:38Jouw informatie helpt daarbij erg Tandor. Dat geeft duidelijkheid hoe het komt en dat er niets anders aan de hand is dan dat hij het vragen  om terug naar de WC te mogen vier of vijf keer heeft uitgesteld. Uitstellen is hij meester in.
Er zullen nog wel opmerkingen komen, meestal goed bedoeld…..had je niet zus of heb je misschien dat.
Groet Lideke
ReagerenBert13 mei 2018 om 13:04Er zullen nog wel opmerkingen komen, meestal goed bedoeld…..had je niet zus of heb je misschien dat.
Ja dat denk je altijd. Ik vond het te genant om in een perkje te plassen toen ik met een blaas als een voetbal probeerde thuis te halen. Dat leverde  hetzelfde op.  Ik kreeg panische stress toen het in mijn broek ging, dat schiet ook niet op. Vertel hem maar dat mensen van 33 dat ook hebben.
ReagerenMoeder13 mei 2018 om 16:27Bedankt Bert, dat is voor iedereen heel vervelend. Over het moment vertelt hij niets en daar vraag ik ook niet naar, maar denk niet dat hij erge stress had. Als een soort excuus vertelde hij wel hoe hij steeds erger moest plassen en stonden de tranen in zijn ogen.  Het werd zo erg dat hij niet meer verder kon, dus de rest begreep ik wel  Het is voor hem heftig, maar hij komt er al overheen  De school heeft het prima opgevangen dus hij zat weer fris en schoon bij het volgende uur. Doen alsof er niets gebeurd was, was uiteraard onzin  en heeft hij gelukkig niet geprobeerd
Groet en dank Lideke
ReagerenTeunis uit Gouda13 mei 2018 om 18:27Omdat ik 60 jaar geleden ook 15 was en om Tandors analyse te bevestigen de volgende waargebeurde anecdote.
We mochten toen tijdens les in die tijd op De HBS niet naar de WC. In de middagpauze hadden we  met kornuiten uit de hoogste klas ieder een fles Grolsch soldaat gemaakt,  Het uur na de middagpauze moest ik toch pissen – plassen kun je dat niet meer noemen – zelfs de woorden van de docent deden pijn in mijn blaas.  Ik heb nog gemeld dat het ernstig was, maar neen!
Kort verteld : toen hoorden mijn buren in de klas ineens letterlijk gesis uit mijn broek. Het was niet meer te houden en niet meer te stoppen.
Ik durfde het niet te melden, maar omdat de plas op de grond enorm was zag de docent het snel, of hij kwam op het gegiechel af. De rest bespaar ik U.
Tandor heeft dus gelijk en met de zoon van Liedeke is geen probleem, weet ik uit ervaring.
ReagerenMoeder13 mei 2018 om 22:40Ik heb je verhaal aan mijn zoon laten lezen Teunis. Dat was heel herkenbaar. Hij heeft nog vragen ook aan Tandor. Als het OK is formuleert hij die en stelt ze dinsdag?
Groet Lideke
ReagerenJohn (moderator)
14 mei 2018 om 00:22Dat is uiteraard geen probleem.
ReagerenRobert14 mei 2018 om 06:59Dan jullie wel ook voor het verhaal, hoop dat ik het later ook zo grappig kan vertellen. Het klopt wel en ik ben ook heel stom geweest om zo lang te wachten. Â van de leraar mocht ik meteen terug maar dan moet je endje nog lang lopen en ik moest al heel heel erg. De enige vraag is dat mijn benen toen verlamd leken. Niet echtmaar moest wel stil gaan staan. Dat ging gelukkig snel over en toen weer doorgrlopen, De tweede keer was erger en toen gebeurde het. De vraag is of dat erbij hoort. Zal wel, maar die middag nog twee keer kort gehad. nu nooit meeri. ik moet eten en naar school, weer bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
14 mei 2018 om 08:57Ook dat is een normaal verschijnsel. Dat komt door de bekkenbodemspieren. Die reageren op de overvolle blaas en het ongelukje..
Reageren
Geen zorgen over maken!