- Anoniem7 augustus 2016 om 15:41
Hallo,
ik heb sinds 6 weken last van een hele hoge piep in mijn linker oor. Dit is ontstaan na een feest waar harde muziek was. Toen de piep de volgende dag niet weg was begon ik licht in paniek te raken, ik ga weinig naar feestjes dus het is niet zo dat ik mij gehoor heel vaak overbelast.
Echter na een week werd de piep minder en was het bijna weg. Ben toen nog wel naar de dokter geweest en die heeft me een neusspray voorgeschreven. ongeveer een week lang heb ik totaal nergens last van gehad en dacht ik er totaal niet meer aan. Heb de neusspray uiteindelijk maar 3 dagen gebruikt, omdat ik nergens meer last van had.
ongeveer 1,5 week na het dokterbezoek begon ik me meer te focussen op mijn linker oor, het leek wel alsof heel ver in de achtergrond de piep er weer langzaam aan het inglippen was. en jahoor, na een paar dagen had ik weer last!
Ben opnieuw naar de dokter geweest en die raadde me aan om de neusspray nog eens 10 dagen te gebruiken om te kijken wat er zou gebeuren, het leek hem sterk dat de piep kwam van het feestje omdat ik niet heel veel/vaak aan hard geluid blootgesteld wordt.
In die dagen merkte ik wel eens dat het soms minder was, maar vooral ’s ochtends was het piepen weer in alle heftigheid terug. inmiddels zijn we dus 6 weken verder en vooral de laatste dagen is het piepen erg hard, ik hoor het over de TV heen en ik ga slapen met muziek naast mn bed. Ik gebruik de neusspray momenteel even niet omdat ik de neusspray niet te lang achter elkaar mag gebruiken.
Ik zit er enorm om te stressen en heb alle sites en forums over tinnitus met angstverhalen al gehad (ik weet dat dit niet goed is om te doen #oeps) ik denk al 4 weken bijna aan niks anders omdat ik bang ben dat het blijvend is.
De dokter denkt dus aan verstopte holtes of iets met de buis van eustachius, maar de laatst dagen ben ik niet echt meer verkouden, wel ”snotterig” maar dat heb ik altijd wel een beetje. Echter stress ik zo omdat alles is begonnen sinds dat feest en de piep enkel steeds in mijn linker oor is..
kauwgomkauwen helpt enorm, al is het denk ik vooral omdat het de piep overstemd.. Oren klaren enzo helpt niet echt tegen de piep.
Sorry voor het lange bericht, maar het is fijn om hier even mn verhaal te doen omdat het lastig is om hier met ouders en vrienden over te praten, want ja hoe leg je een piep in je oor uit die er helemaal niet is haha 🙂
groetjes. (ik ben trouwens 18)
1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2016 om 16:22Ik denk dat de “piep” er vooral is omdat je je er zo op focust
Reageren