- Stan27 juli 2017 om 21:42
Goedenavond,
Ik ben 2 weken geleden naar een festival geweest en was mijn oordopjes vergeten (heel dom). Toen heb ik een halve week last gehad van een piep die toen vooral in mijn linkeroor/in mijn hoofd leek te zitten. Ik maakte me toen best wel zorgen en doordat ik me zo focuste op alle geluiden heb ik heel erge koppijn gekregen (waarschijnlijk door de stress). Toen ben ik naar de dokter geweest en een homeopaat omdat ik bang was dat ik hyperacusis had. De dokter stelde vast dat ik waarschijnlijk geen hyperacusis heb en dat het waarschijnlijk vanzelf weer over zou gaan. Niet teveel aan denken dus. Gelukkig is de koppijn nu inderdaad weg. Ik heb alleen wel nog een piep in mijn rechteroor, welke ik vooral hoor als het stil is of ik me er op focus. De dokter had ook vastgesteld dat er wat vocht achter mijn trommelvlies zat in mijn rechteroor. Ik heb verder geen last van een doof gevoel aan mijn rechteroor of krakende/piepende geluiden als ik gaap (ik lees dat andere mensen hier wel last van hebben). Denken jullie dat die piep kan komen door dat vocht achter mijn trommelvlies of komt het waarschijnlijk door dat festival? Als het door het festival komt ben ik namelijk bang dat het nooit meer overgaat en ik er maar mee moet leren omgaan. Indien het door het vocht komt heb ik wel nog hoop dat ik er ooit vanaf kom, maar de dokter heeft het niet gehad over hoe we dit vocht er weer uit kunnen krijgen.
Wat denken jullie?
Ik hoor graag van jullie
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juli 2017 om 21:48Het kan door het vocht komen. Dat wordt doorgaans ook weer opgenomen door het lichaam.. Een neusspray kan soms helpen.
ReagerenStan27 juli 2017 om 21:57Bedankt voor je reactie.
Heb je een idee hoe lang het dan zou duren voordat dit vocht weer is opgenomen door het lichaam?
Zo’n spray zou ik inderdaad ook kunnen proberen. Dat heb ik ook op verschillende sites gelezen. Ik vind het alleen gek dat de dokter hier zelf niks over heeft gezegd. Heb jij of iemand anders een idee hoe snel zo’n piep zou moeten verdwijnen met neusspray?
En nog een laatste vraag. Ik lees ook op sommige forums dat mensen zich zorgen maken om te vliegen met vocht achter het trommelvlies. Ik zit over 2 weken in het vliegtuig, maar ook hier heeft de dokter niks over gezegd, dus ik neem aan dat dit geen groot probleem is toch?
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2017 om 22:10Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat het weg is. Vliegen zou geen probleem moeten zijn, maar gebruik dan in ieder geval wel neusspray. 20 min. voor het opstijgen en voor het landen
ReagerenStan27 juli 2017 om 22:25Dankje voor je reactie.
Reageren
Kan ik neuspray gewoon bij een apotheek halen of moet ik daarvoor eerst weer naar de dokter?John (moderator)
27 juli 2017 om 22:29Gewoon bij de drogist of apotheek. Xylometazoline 1mg/ml
Reageren