Zoeken Vraag het forum

Groen taai slijm, hoesten en verkouden gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • daans

Ik heb nu al meer dan een maand last van een vastzittende hoest en “verkouden” zijn. Ik hoest veel taai groen slijm op en snuit ook veel groen slijm. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden antibiotica gekregen vanwege een keelontsteking. Ik had toen opgezwollen amandelen volgens de dokter. Toen ik vandaag in de achterkant van mijn mond keek zag ik gelig weefsel op mijn amandelen zitten. Ik heb ook last van maagproblemen en snel misselijk zijn na het eten of gewoon lange tijd zitten. Ik adem ook benauwd en mijn longen maken als ik diep inadem een rochelend geluid. Ik ga maandag een afspraak maken bij de huisarts maar ben heel bezorgd. Weet iemand wat dit is of heeft iemand tips?

3 reacties
    Reageren
    yordi1

Het zou een bacteriële ontsteking kunnen zijn van de luchtwegen. Succes maandag!

Reageren
    Hulp bij prikkelhoest

Yordi1 zou wel eens gelijk kunnen hebben. Was dit het ook uiteindelijk? Vorige week heb ik te maken gehad met een groot deel van de klachten die je hebt beschreven, behalve dan de opgezwollen amandelen. Bij mij bleek het slechts een flinke verkoudheid te zijn met kriebelhoest, waar ik van de dokter codeïne voor het meegekregen. Na 3 dagen was de hoest compleet weg, maar sinds eergister is het terug en werkt de codeïne totaal niet meer. Ik probeer nu maar weer natuurlijke producten en zelfs producten van de drogisterij. Sinds gisteren gebruik ik de siroop van Natterman (http://www.natterman.nl/). Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes, Naomi

Reageren
    Anoniem

Het bleek een irritatie van de bovenste luchtwegen (vooral neus) die zorgde dat ik alleen door mijn mond ademde. Heb daar neusspray voor gekregen en het hielp. Ook had ik een kleine anti biotica kuur gekregen omdat de de onderste stuk longen niet schoon klonk.

Reageren
Reageer op: Groen taai slijm, hoesten en verkouden gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.