- daans11 juni 2016 om 14:05
Ik heb nu al meer dan een maand last van een vastzittende hoest en “verkouden” zijn. Ik hoest veel taai groen slijm op en snuit ook veel groen slijm. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden antibiotica gekregen vanwege een keelontsteking. Ik had toen opgezwollen amandelen volgens de dokter. Toen ik vandaag in de achterkant van mijn mond keek zag ik gelig weefsel op mijn amandelen zitten. Ik heb ook last van maagproblemen en snel misselijk zijn na het eten of gewoon lange tijd zitten. Ik adem ook benauwd en mijn longen maken als ik diep inadem een rochelend geluid. Ik ga maandag een afspraak maken bij de huisarts maar ben heel bezorgd. Weet iemand wat dit is of heeft iemand tips?
3 reactiesReagerenyordi111 juni 2016 om 14:21Het zou een bacteriële ontsteking kunnen zijn van de luchtwegen. Succes maandag!
ReagerenHulp bij prikkelhoest19 juli 2016 om 10:35Yordi1 zou wel eens gelijk kunnen hebben. Was dit het ook uiteindelijk? Vorige week heb ik te maken gehad met een groot deel van de klachten die je hebt beschreven, behalve dan de opgezwollen amandelen. Bij mij bleek het slechts een flinke verkoudheid te zijn met kriebelhoest, waar ik van de dokter codeïne voor het meegekregen. Na 3 dagen was de hoest compleet weg, maar sinds eergister is het terug en werkt de codeïne totaal niet meer. Ik probeer nu maar weer natuurlijke producten en zelfs producten van de drogisterij. Sinds gisteren gebruik ik de siroop van Natterman (http://www.natterman.nl/). Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes, Naomi
ReagerenAnoniem19 juli 2016 om 19:25Het bleek een irritatie van de bovenste luchtwegen (vooral neus) die zorgde dat ik alleen door mijn mond ademde. Heb daar neusspray voor gekregen en het hielp. Ook had ik een kleine anti biotica kuur gekregen omdat de de onderste stuk longen niet schoon klonk.
Reageren