Zoeken Vraag het forum

Ooronsteking>gaatje in trommelvies>gaatje geheeld>oorsuizen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb ongeveer 2 weken geleden te horen gekregen dat ik een oorontsteking had, beide oren. Daarvoor had ik wel al een ruime tijd van kwellende leuk, schilfertjes en loopoor. In mijn linkeroor had ik een klein gaatje in mijn trommelvlies, ik kreeg antibiotica mee en die was al snel geheeld, na ongeveer 1,5 week. Ik ging terug naar de dokter omdat ik nu in mijn linkeroor de ‘wind’ hoorde, het geruis dus. Ik heb/had ook last van druk in mijn oor, alsof ik in een vliegtuig zit.
    Nu heb ik dus iets van neusspray meegekregen voor de buis van eustachus (ik weet even niet hoe je het schrijft maar jullie begrijpen me wel). Nu is de druk opzich wel weg, maar dat geruis gaat maar niet weg. Denken jullie dat dit tinnitus is? Ik heb verder helemaal geen pijn, af en toe lijkt alleen de druk naar de holtes van me hoofd te gaan maar dan neem ik een paracetamol en dan is dat ook over, en dat heb ik niet zo vaak. Ik moet maandag terug als ik nog steeds last heb van geruis… ik ben erg bang dat het tinnitus is.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet perse. Het kan ook een bijholte ontsteking zijn of nog steeds de buis van Eustachius.

Reageren
    Anoniem

Ik heb nu een neusspray van de apotheek maar ik vind hem iets te heftig, droog gevoel in de keel en soort van branderig gevoel in me neus, ook vieze smaak. Heb nu dus een homeopatische gekregen die ik eerder ook had, ook heb ik druppels gekregen die ik moet slikken die kunnen helpen tegen het oorsuizen (ook homeopatisch)

Ik raak gewoon erg in paniek als ik aan denk dat ik misschien tinnitus kan hebben, komt het vaak voor dat je tinnitus krijgt van een oorontsteking?

X Anoniem

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik heb nu een neusspray van de apotheek maar ik vind hem iets te heftig, droog gevoel in de keel en soort van branderig gevoel in me neus, ook vieze smaak.[/quote] Je hebt die neusspray niet voor niets gekregen…
    Je maakt je druk dat je er iets aan over gaat houden maar gebruikt de medicijnen niet die je voorgeschreven krijgt…

Reageren
    Anoniem

Ik ben gisteravond onwijs misselijk geworden van die neussspray van de apotheek dat was ook een van de bijwerkingen.
    Nu heb ik mezelf weer betrapt van het poeren in mijn oor met mijn nagels, dit doe ik voornamelijk in mijn slaap en ik kan dat dus niet controleren.
    Ik werd wakker met wat heel licht geel vocht uit mijn oor, het stinkt niet. Ik voel ook een beetje een prikkelt gevoel in mijn oor, maar dit is niet vervelend en komt mar heel af en toe voor een paar secondes.
    Moet ik mijn huisarts weer inschakelen of gaat dit vanzelf over?

X anoniem

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het beter is om terug te gaan naar de huisarts. Vraag een verwijzing naar de KNO arts.

Reageren
Reageer op: Ooronsteking>gaatje in trommelvies>gaatje geheeld>oorsuizen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.