Zoeken Vraag het forum

oorsuizen bij teruggetrokken trommelvliezen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, ik heb een lang verhaal. Precies een week geleden ben ik naar een concert gegaan zonder oordopjes. Heel dom natuurlijk, maar na het concert had ik geen last van oorsuizen etc. De dag erna wel een dof gevoel in mijn oren. Dit gevoel werd erger en ik kreeg pijn en als ik naar voren hing kwam er meer pijn. Ik kreeg toen (5 dagen na het concert) ’s nachts ineens last van oorsuizen, dus ik had toen al die pijn. Ik ben toen naar de dokter gegaan omdat ik erg bang was dat ik gehoorschade zou hebben. De dokter heeft mij verteld dat ik teruggetrokken trommelvliezen heb, en dat het heel nomaal is dat ik dan oorsuizen krijg. (Ik hoor een hoge piep op de achtergrond) hij vertelde dat ik dus geen gehoorschade heb. nu lees ik op internet allerlei verhalen van mensen die al een half jaar last hebben van teruggetrokken trommelvliezen. Ik ben bang dat het niet weg gaat.. en dan vooral de oorsuizen. Ik word er helemaal gek van en ik word misselijk van de gedachte dat mijn oorsuizen niet meer weg gaan. Gaan oorsuizen meteen weg als de trommelvliezen weer normaal zijn en de buis van E weer normaal is? Kan het ook zijn dat ik wat overgevoelig ben voor hogere tonen?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat suizen gaat inderdaad over als de trommelvliezen weer “normaal” zijn.
    Met gevoeligheid voor hoge tonen heeft dat niet veel te maken. het geluid bij het concert was gewoon onverantwoord hoog…. De volgende keer dus wel oordopjes!

Reageren
    j.

Hallo
    Ik ben ook naar de dokter geweest en die zegt ook dat ik terug getrokken trommel vliesen heb en heb ook last van oorzuisen. Echt herl iritant ik heb nu speciale neus spray van de dokter gekregen.
    Hoelang duurde het bij jullie voor dat jullie voor uit gang hadden?

Reageren
    Suus

En zijn jullie er al vanaf ? Ik heb hetzelfde sinds een week. Alleen ik heb niet bij harde muziek gestaan. Ik stond er gewoon mee op. Ben erg benieuwd of het al helemaal verdwenen is bij jullie ?

Reageren
    joke!

Hey

Ik heb er nog niet van af helaas!

Ik heb 5 april afspraak bij kno arts!

Nog even afwachten maar hoor can veel mensen dat het nog wel een poosje kan duren

Reageren
    Lee

Hoe gaat het nu met jullie ? Is de piep weg , ik heb het ook na een verkoudheid en ook mijn trommelvliezen zijn wat ingetrokken maak me ook heel erg zorgen.

Reageren
    Rick

En Lee hoe is het ermee nu? Heb je ook last van dat het lijkt alsof er vocht in je oor zit? Bv als je je nek naar achter doet een weer naar onder dat je het hoort vloeien ?

Reageren
Reageer op: oorsuizen bij teruggetrokken trommelvliezen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.