Home / Keel, neus & oren / Irritant ”kloppend” oor ( al maanden )
Ik heb zoals ik hierboven al aangeef al maanden lang ( niet de hele dag ) last van een kloppend linker oor, dit krijg ik als ik bv hik, gaap of mij op een bepaalde manier uitstrek. Nu ben ik begin dit jaar geopereerd aan mijn neus en keel en weet niet of er een verband is maar ik meld het wel even. Dit kloppende geluid is voor zover ik zelf weet niet mijn hartslag en word dus opgewekt na 1 hik/soort boer. Neus spray moet ik eigenlijk standaard gebruiken ivm mijn neus operatie, ik doe dit niet maar weet dus wel dat neus spray niet helpt, afgaande daarop is het niet iets met mijn bijholtes. Ben verder ook niet verkouden, tenminste niet maandenlang gelukkig 😛
Iemand die dit herkent? Maak mij er verder totaal niet druk om maar misschien is er iets wat ik kan doen om het te verhelpen. Echt hinder heb ik er niet van maar omdat dit toch echt dagelijkse kost is wil ik er wel graag vanaf. Het duurt maar even, een paar seconden maar wel dus meerdere keren per dag, vooral s'ochtends lijkt dit het geval te zijn. Oren zijn onlangs nog na gekeken en dat zag er goed uit, een paar weken daarvoor zag de dokters assistente wel een deukje in mijn trommelvlies die nu weer verdwenen lijkt te zijn(?) ze zag het de laatste keer in ieder geval niet en mijn oren zijn schoon.
[quote]Neus spray moet ik eigenlijk standaard gebruiken ivm mijn neus operatie, ik doe dit niet maar weet dus wel dat neus spray niet helpt, afgaande daarop is het niet iets met mijn bijholtes[/quote] Beetje eigenwijs volgens mij
Waarom volg je het advies van de arts niet op?
Als de klachten aanhouden ga dan naar de huisarts en vraag een verwijskaart naar de KNO arts. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het een niet met het ander te maken heeft.
Ik denk dat ik misschien wat duidelijker moet zijn, de neus spray moe(s)t ik nemen omdat ik dus aan mijn neus ben geopereerd, er is het 1 en ander weg gehaald, daardoor veel klachten met name s'nachts en ik hoef het nu niet meer verplicht te gebruiken, na de ingreep moest ik het wel verplicht gebruiken van de KNO arts de eerste weken maar inmiddels dus al een tijdje niet meer, maar soms is het wel fijn omdat ik het vaak erg benauwd heb en het mijn klachten verlicht, vandaar de MOET in moeten gebruiken, omdat het fijner voor mijzelf is maar soms gaat het ook gewoon goed, dus gebruik ik geen neus spray maar de oor klachten blijven ) dit staat dus verder wel los van de operatie en neven effecten daarvan.
Iets anders wat ik al tijden heb is dat er waterdun vocht uit mijn ene neusgat komt vooral dus bij voorover bukken, nu heb ik er het 1 en ander over gelezen en dat het hersenvocht kan zijn, nu weet ik niet of dat bij mij ook het geval is, heb geen letsel of trauma gehad aan mijn hoofd recentelijk maar ik heb dus nogal wat klachten op KNO gebied, de operatie van mijn neus zelf heeft ook niets met 1 of andere neus aandoening te maken maar om de passage in mijn neus wat ruimer te maken zodat ik beter kan ademen.
Of er een verband is tussen de oor en neus klachten ( druppen van ''hersenvocht'') weet ik niet zeker maar het zou mij ook niet verbazen maar de vraag is dan wat de oorzaak is van de klachten. Het gaat om mijn linker oor en om mijn rechter neusgat haha
Hoop dat ik het nu wat duidelijker heb gemaakt.
Aha.....nou is de neusspray inderdaad iets duidelijker...
Wat je klachten betreft is dat in ieder geval iets voor de KNO arts. EDr zal dan toch even iets beter gekeken moeten worden naar het vochtverlies maar ook het kloppen van je oor. Het is moeiijk om daar zo iets over te zeggen.
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde, nu al 3 maanden.
Na een oprisping/boer klopt mijn linkeroor een aantal seconden.
Al naar de KNO-arts geweest die kan niks vinden en ook gehoortest gehad in het zieken en daar was ook niks mis mee. Ik ben radeloos.
Is het bij jou inmiddels verdwenen Anoniem? Zo ja, wat heb je eraan gedaan?
Of ging het ineens vanzelf weg?
Ik hoor het graag, alvast bedankt.
Groet,
Anoniem2
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!