- Anoniem23 februari 2015 om 18:39
Sinds mijn bezoek aan de tandarts anderhalve week geleden heb ik een aantal vage klachten gekregen die dagelijks terugkeren. Overdag ben ik vooral vermoeid en s’avonds heb ik vaak last van mijn keel (o.a. bij slikken), kaakpijn en druk achter ogen. De pijn is zeurend van aard en gelokaliseerd aan de rechterkant van mijn gezicht (de kant waar mijn kiezen zijn behandeld!) en heeft me ook meerdere paar slapeloze nachten bezorgd.De pijnen treden vrijwel altijd tijdelijk door kauwen, en dan met name door het kauwen op warm en hartig eten. Gek genoeg had ik die klachten eerder (bijv. tijdens een vermoeiende studiereis), maar ze treden nu consequenter op.
Ook zie ik er sinds kort slechter uit: mijn huid is slechter en iets geler. Een college wees er vandaag al op. Verder ben ik erg moe. Vroeg opstaan is erg moeilijk. Ik merk dat mijn lichaam om veel rust vraagt op dit moment. Overdag ben ik vooral moe, futloos en daardoor ook een beetje chagrijnig. Lang rechtop staan en een gesprek voeren is dan lastig. Ik heb het gevoel dat er te weinig bloed naar mijn hoofd stroomt en elk moment flauw kan vallen. Maar dat heb ik vaker in periodes waarin ik doordeweeks zes/ zeven uur slaap. Mijn lichaam heeft altijd veel slaap nodig gehad.
Verder ben ik een atletische jongen van 22. Ik eet gevarieerd en sport regelmatig. Het is voor mij dan ook frustrerend dat ik zulke vage klachten heb. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ikzelf denk mogelijk aan klemmen, vermoeidheidssyndroom, Pfeiffer of een kaakholteontsteking. Ik heb geen last van een loopneus, hoesten of slijm.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 februari 2015 om 23:16Misschien goed om even terug te gaan naar de tandarts als de klachten blijven aanhouden. Voor het overige zou het mogelijk kunnen zijn dat je ziekte van Pfeiffer hebt.
Ga eens naar je huisarts voor een bloedonderzoek. Laat dan ook je ontstekingswaarden controleren.
Reageren