Zoeken Vraag het forum

Slikken soms moeizaam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een langzame eter. Ik moet alles heel goed kauwen voordat ik het comfortabel ingeslikt krijg. Met name op het werk is dit lastig was de korte pauzes duren maar een kwartier, zolang doe ik er ook over om 2 boterhammen (met vleeswaar) naar binnen te werken. Daarom neem ik naast vleeswaar ook jam mee op mijn brood, want dat glijd makkelijker. Anderen zie ik soms in 5 minuten 2 boterhammen naar binnen werken, ik sta er versteld van hoe ze dat doen.

Ook lijkt het soms alsof mijn keelgat aan de kleine kant is.

Maar misschien komt het omdat ik verkeerd slik? Ook lijkt het alsof het soms te droog is in mijn mond tijdens het eten. Te weinig speeksel??

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn 2 mogelijkheden die inderdaad aan de orde kunnen zijn.
    Te weinig speeksel zou kunnen. Daarvoor zou je naar de huisarts kunnen gaan. Die kan dan even kijken of er wellicht speekselkanaaltjes verstopt zijn door bijvoorbeeld een speekselsteentje.

Als dit niet aan de orde is zou je naar een logopedist(e) kunnen gaan om te kijken of je inderdaad verkeerd slikt.

Reageren
Reageer op: Slikken soms moeizaam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.