- Anoniem23 september 2014 om 06:46
Hallo,
Ik werd vannochtend wakker, en toen hoeste ik slijm op vermengd met een donkerrode kleur… wat kan dat precies zijn? Ik ben wel een beetje verkouden, en hoest af en toe..
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 september 2014 om 14:03Misschien dat er met hoesten een klein bloedvaatje in je keel stuk is gegaan. Dat kan wel eens gebeuren. Als het blijft ga dan even naar je huisarts
ReagerenAnoniem23 september 2014 om 16:03Maar donkerrood bloed is toch oud bloed?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2014 om 16:12donkerrood is geen “oud” bloed. Donkerrood is het bloed uit een ader.
Reageren
Oud bloed is bruin tot zwart gekleurd.Anoniem23 september 2014 om 16:14En waar zit het verschil dan in bij licht rood en donker rood bloed?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2014 om 16:19Licht rood bloed komt uit een slagader. Dat is zuurstofrijk bloed. Daarom de lichte kleur.
Reageren
Donker rood bloed komt uit een ader en is zuurstofarm bloed.Anoniem23 september 2014 om 16:22Klinkt allemaal heel akelig. Maar als het maar niet regelmatig is, en door het hoesten komt is het niet erg toch? Wanneer is het wel handig om een arts te raadplegen?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2014 om 16:37Dat is niet akelig hoor. En volkomen onschuldig.
Reageren
Behalve als je iedere keer als je slijm ophoest bloed erbij hebt, moet je wel even naar je huisarts.