Home / Keel, neus & oren / HELP Smaak En Reukverlies , Verstopte Neus en Oren (ploppen)
Goeiedag,
Ik vroeg me af of iemand dit vaker had meegemaakt en of der enige tips of oplossingen zijn aangezien ik hier al 2 weken last van heb en het me echt depressief en levensmoe heeft gemaakt ...
Het begon allemaal in het buitenland toen ik wakker werd met pijn aan het kraakbeen van mijn rechteroor. Wat op een acute gehoorgangsontsteking duid, maar toen kon ik nog prima ruiken en proeven en had ik geen last van een verstopte neus.
Vervolgens had ik paar dagen later een vlucht gepland die ik moest maken anders zou ik het hele jaar zonder school zitten.
In het vliegtug zittend merkde ik nog niks. Pas toen ik in slaap viel en wakker werd merkde ik dat mijn hele rechterkant van mijn gezicht als het ware ''verstopt'' zat. Vooral het rechteroog begon te tranen en had toen een loopnmeus aan mijn rechterneusgat.
Sindsdien ben ik mijn smaak en reuk verloren , ben 2 x naar de huisarts geweest en die schreef me Sofradex oordruppels voor, maar vreemdgenoeg liepen deze druppels steeds mijn rechter ( toen nog echt verstopte) oor uit. Naarmate de week begon de verkoudheid over te gaan en door meerdere malen echt goed te snuiten waardoor er echt groen snot uitkwam werd mijn rechteroor en beetje open.
Het probleem nu is dat mijn smaak en reuk nog niet volledig zijn hersteld naar wat ik denk dat het een virale luchtweginfectie bleek te zijn door de airco in het vliegtuig. Verder ploppen nu beide oren steeds als ik slik , snuit of gaap
Komt dit ooit nog goed mijn medemensen?
En zou het heel erg waarderen als iemand tips of een oplossing heeft voor dit depressiefmakende gezondheidsprobleem dat ik nog nooit heb ervaren als een jongeman van 18 jaar
Bijvoorbaat dank
Sjors
Waarschijnlijk dus een bijholte ontsteking. Als de klachten blijven aanhouden vraag dan een verwijzing naar de KNO arts.
Ben trouwens nu al 4 weken verder
Maar proef en ruik nog steeds bijna nika
Heb last van een *hoog* verstopte neus waarbij er geen uitscheiding is van snot of etc.
Met de verstopte oren gaat het wel beter nu die zijn niet mewr echt verstopt
Maar ik word echt gek van het feit dat ik niks kan proeven of ruiken
Iemand advies svp
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!