Hoge pieptoon rechtoor

Hallo Allemaal,

Mijn Naam is Elisa en ik heb sinds een half jaar een pieptoon in mijn rechteroor! ik maak me veel zorgen, aangezien alle verhalen die ik lees op internet. Ik ben altijd voorzichtig met muziek geweest draag altijd oordoppen naar festivals dus vind het erg vreemd. Ik ben naar de KNO arts geweest en die heeft aangegeven dat er niks aan de hand is en het na een lange periode overgaat ik ben 22 jaar oud. Kan iemand mij advies geven? IK heb nu net een nieuwe baan en dat geeft wel een beetje stress op. Nu hoor ik sinds een paar dagen die hoge pieptoon in mijn rechteroor en het is zeer aanwezig. Ik maak me er de hele tijd druk om en kan moeilijk in slaap vallen. Ik hoop niet dat dit een chronisch probleem zal worden..

Met vriendelijke groet,
    Elisa

Reageren

Hallo Elisa,
    Dat is wel heel vervelend. Moeilijk om te zeggen wat nou de oorzaak zou kunnen zijn. Als je een oordopje in je oor stopt hoor je de pieptoon dan ook?

Reageren

Ja dan hoor ik de pieptoon ook! ik heb wel het gevoel dat het een beetje dichtzit. maar de dokter gaf aan dat me oor niet uitgespoten hoefde te worden!

Ik heb ook in dit half jaar een kleine periode gehad dat ik er weinig last van had maar ik lette er gewoon niet veel op. Maar sinds een paar dagen is de pieptoon zeer aanwezig.

Ik zou niet weten wat er mis is? Of de piep na een bepaalde tijd ook weggaat dat is mijn hoop op dit moment!

Gr. ELisa

Reageren

Ohja en ik heb ook altijd wel veel oorsmeer vind ik zelf.. Kan het zijn dat er een propje zit?

Reageren

Erg vervelend ik weet hoe het is. Ik loop al sinds afgelopen maandag met een piep in mijn linkeroor. Ik ben naar de arts geweest en bleek dat ik een behoorlijke prop had zitten en mijn trommelvlies was niet meer te zien. Donderdag laten uitspuiten en het was weg. Ik was helemaal blij. Echter in de nacht werd ik wakker en mijn piepje was er weer. In de loop van de dag op mijn werk verdween deze weer. Nu zaterdag weer met een piep opgestaan en nog niet weg. Ik heb het gevoel dat mijn oren dicht zitten, er staat ook een soort van druk op. Ik merk ook dat ik soms wat gevoeliger ben voor bepaalde geluiden. En soms ook jeuk in mijn oor. Ik weet niet wat dit is maar ga woensdag weer naar de arts want moest toch terug om het nog even na te laten kijken. Is het nog niet weg dan ga ik naar een KNO arts en laat ik een gehoortest doen.

Ik weet dat het ook kan komen van stress en vanuit je schouders en nek want er hoeft maar iets beknelt te zitten en je kan last krijgen van piep en suizen. Dus ik ga ook een afspraak maken bij een manuele fysiotherapie.

Reageren

Ik heb afgelopen half jaar precies dezelfde symptomen, jeuk, gevoelig en heb het gevoel dat het vastzit.

Ja en van die druk heb ik dus ook last!

Wat is het echt vervelend om steeds die piep in je oor te hebben je heb geen een moment rust..:(

Reageren

Veel oorsmeer kan natuurlijk wel een propje veroorzaken. Ga gewoon even naar je huisarts en vraag of hij je oor even wil uitspuiten.

Reageren

Bedankt zal ik doen!

Ik hoop dat de hoge pieptoon dan is verdwenen.

Reageren

Bij mij in ieder geval niet. Eigenlijk komt het en gaat. Dan heb ik er een hele dag geen last van en dan is het weer ineens.

Reageren

Ben je inmiddels al geweest bij de huisarts?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hoge pieptoon rechtoor

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe