Home / Keel, neus & oren / rode keel en huig
4weken geleden is alles begonnen met een angine. ik heb daarvoor antibiotica noeten nemen. de pijn ging weg maar mijn huig en de zijkanten van mijn keel bleven rood ien. Ook had ik pijn in mijn nek en af en toe in mijn oor. De pijn ging weg en dan moest ik constant hoesten. er werden foto s van de longen en neus getrokken en alles is oke daar. ik hoest nu bijna niet meer maar toch blijft alles er rood uitzien. ik lees dan kanker op internet wat me zorgen baart. Twee jaar geleden ben ik geopereerd aan het hp virus aan mijn baarmoederhals. Dit blijkt dan nog eens een risicofactor te zijn voor keelkanker. ik ben nog steeds bij de jongen van wnn sat virus werd vastgesteld. geefr hij dit dan terug over? Moet ik me zorgen maken?
Beste Malaika,
Ik denk dat de roodheid nog steeds van de keelontsteking is. Ga daarvoor even terug naar de huisarts.
Hieronder is een link waar je alle info kunt vinden over het HPV.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/B/Bevolkingsonderzoek_baarmoederhalskanker/Wat_is_HPV
Oh dus je denkt dat het HPV virus misschien keelkanker kan geven (door orale seks?). Dat kan wel hoor, maar komt zoooo weinig voor. De kans is bijna nihil. De kans is veel groter dat je gewoon een keelontsteking hebt.
je hoeft je geen zorgen te maken. Het hele verhaal dat je vertelt wijst op infectie van de amandelen cq keelholte en totaal niet op kanker.
Bram
Bedoel je dit? Tonsillitis is een ontsteking van de keelamandelen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tonsillitis
Maar een keelontsteking van langer dan een maand is toch raar? Mijn dokter heeft een afspraak gemaakt bij de neus keel oor arts omdat ze het zelf raar vindt en zich geen raad meer weet. Gistere pijn aan het achterhoofd en nu weer in de nek. ik ben geopereerd aan het hpvirus vandaar dat ik ineens die schrik kreeg. dz gyneacoloog zei na de operatie dat het kan dat mijn vriend het terug overzet. ook kan het dat gij zich er imuun heeft tegen gemaakt. sorry voor de fouten id tekst maar ik typ met mijn gsm.
Wanneer heb je de afspraak bij de KNO arts? Ben benieuwd wat zijn diagnose zal zijn.
Groetjes
Ik kom net van de tandarts maar zie dat me huig rood is betekend dat iets?
Heb ik ook nu, maar heb een D-Cura-recept hiervoor gekregen. Vaker met mate in de zon zitten dus!
d-Cura heeft mij niet geholpen en de dokter vond mijn rode keel niet ernstig, terwijl
Hier ook al maanden een vuurrood keel, wat vooral branderig aanvoelt.
En er zitten witte plekjes...
Ik ben al 4 keer bij de ha geweest, die zei eerste instantie dat het aften zijn, maar die pijn herken ik niet hierin.
daarna vermoeden ze dat het schimmel was, dus hup hier wat voor gekregen maar dit is het ook niet...
woensdag as heb ik een afspraak bij de kno arts.. ik ben benieuwd wat die er van zegt..
Bloed is vorige week geprikt dit was allemaal goed.. geen ontstekingswaarde of een vitamine tekort..
het blijft branderige, en hiernaast heb ik ook ontzettende jeuk in me oren, en ben wat dover dan normaal, geen idee of dit er bij kan horen..
We gaan het horen.. enige wat ik weet wil der van af! het staat vaak letterlijk in de fik.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!