- Mariska13 april 2013 om 10:16
Goedendag,
Sinds mijn geboorte (ben nu 22 jaar) kamp ik met een gehoorprobleem aan een oor.
Vooral op verjaardagen en bruiloften of bijeenkomsten ondervind ik hier veel hinder van. Bastonen hoor ik nog wel met dat oor.
Als kind heb ik wel onderzoeken gehad en is vastgesteld dat mijn trommelvlies nog goed is. Een oorzaak is toen niet gevonden.
Sinds kort houdt dit mij weer bezig en bestaat er nog steeds de hoop dat mijn oor ooit weer goed zal functioneren.
Zeker met de huidige medische ontwikkelingen denk ik dat hier mogelijkheden voor zijn.
Echter zie ik heel erg op tegen een operatie, vandaar dat ik graag zou vernemen wat eventuele oorzaken zouden kunnen zijn.
Daarnaast ter overweging wat de gevolgen van een operatie zouden zijn.
Alvast heel erg bedankt voor de reactie!
Hartelijke groet,
Mariska1 reactieReagerenBram15 april 2013 om 14:05Als ik je verhaal goed inschat denk ik dat er sprake is van een zgn waarnemingsverlies aan een oor dat waarschijnlijk al vanaf je geboorte aanwezig is.De oorzaak hiervan is helaas niet te achterhalen , maar het zou bv een virusinfectie geweest kunnen zijn tijdens de zwangerschap. Ook een mogelijkheid is zuurstofnood tijdens de bevalling.
itt een geleidingsgehoorverlies (bv tgv een kapot trommelvlies of herhaalde middenoorontstekingen) waarbij er wel mogelijkheden zijn voor operatieve verbeteringen, zijn die er helaas niet voor waarnemingsverliezen. Een uitzondering hierop is een zogenaamd cochlearimplant, maar dat wordt alleen gedaan bij mensen die dubbelzijdig doof zijn.Met vriendelijke groet, Bram
Reageren