Zoeken Vraag het forum

Gehoorprobleem sinds geboorte, trommelvlies nog intact

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mariska

Goedendag,

Sinds mijn geboorte (ben nu 22 jaar) kamp ik met een gehoorprobleem aan een oor.

Vooral op verjaardagen en bruiloften of bijeenkomsten ondervind ik hier veel hinder van. Bastonen hoor ik nog wel met dat oor.

Als kind heb ik wel onderzoeken gehad en is vastgesteld dat mijn trommelvlies nog goed is. Een oorzaak is toen niet gevonden.

Sinds kort houdt dit mij weer bezig en bestaat er nog steeds de hoop dat mijn oor ooit weer goed zal functioneren.

Zeker met de huidige medische ontwikkelingen denk ik dat hier mogelijkheden voor zijn.

Echter zie ik heel erg op tegen een operatie, vandaar dat ik graag zou vernemen wat eventuele oorzaken zouden kunnen zijn.

Daarnaast ter overweging wat de gevolgen van een operatie zouden zijn.

Alvast heel erg bedankt voor de reactie!

Hartelijke groet,
    Mariska

1 reactie
    Reageren
    Bram

Als ik je verhaal goed inschat denk ik dat er sprake is van een zgn waarnemingsverlies aan een oor dat waarschijnlijk al vanaf je geboorte aanwezig is.De oorzaak hiervan is helaas niet te achterhalen , maar het zou bv een virusinfectie geweest kunnen zijn tijdens de zwangerschap. Ook een mogelijkheid is zuurstofnood tijdens de bevalling.
    itt een geleidingsgehoorverlies (bv tgv een kapot trommelvlies of herhaalde middenoorontstekingen) waarbij er wel mogelijkheden zijn voor operatieve verbeteringen, zijn die er helaas niet voor waarnemingsverliezen. Een uitzondering hierop is een zogenaamd cochlearimplant, maar dat wordt alleen gedaan bij mensen die dubbelzijdig doof zijn.

Met vriendelijke groet, Bram

Reageren
Reageer op: Gehoorprobleem sinds geboorte, trommelvlies nog intact
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.