Zoeken Vraag het forum

2de trommelvlies sluiting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tessa

november 2009 heb ik een trommelvliessluiting gehad. ik heb al heel mijn leven lastige oren en die keer zat er dus een gat in me trommelvlies ten grote van een kwart van me trommelvlies.
    ik heb een “lui trommelvlies” het sluit dus niet meer vanzelf..
    afgelopen zomer heb ik weer gehoorgangontsteking gehad en is er ene nieuw gaatje bijgekomen in het zelfde oor. we moesten het even afwachten. vandaag moest ik weer op controle komen na 2 maanden. ik dacht zelf dat het dit keer wel was genezen, ik had helemaal geen last meer hoor enkel iets minder maar ik weet dat me gehoor zowiezo niet zo goed is. helaas het gat is groter geworden en zal waarschijnlijk ook niet meer dicht gaan. de gehoortest ging ook niet zo best,..
    wat nu? … mijn kno arts zei dat het gat “om het hoekje”zit waardoor ze er lastig bij zou kunnen met ene operatie en de kans van slagen dus lager ligt dan vorige keer.. ik moet oordoppen laten maken zodat er geen water in komt.. en er over nadenken of ik het dus zo wil laten of uiteindelijk voor een operatie wil gaan..
    zucht .. nu heb ik allerlei vragen die ik niet heb gesteld omdat ik een beetje overrompelt was..
    wat zou ik het beste kunnen doen.. ik heb ene lui trommelvlies dus vanzelf zal het niet dicht gaan…kan je emt een gat in je trommelvlies leven? ik heb hele gevoelige oren en heb vaak ontstekingen enzo dus volgens mij is de kans dat het groter wordt dan erger..
    100% kans op slagen heeft de operatie ook niet.. wat als het daarna weer mis gaat tot hoever kan je gaan?..
    iemand ervaring of suggesties???
    let me now…

2 reacties
    Reageren
    Chantal

ik heb vorige maand een trommelvlies sluitende operatie ondergaan.
    Ook al jaren problemen met mijn oren, een gat in mijn trommelvlies dat is ontstaan bij een vorige operatie is nu gedicht.
    Omdat het gat ook bij mij om het hoekje zat en de kans van slagen via de gehoorgang nihil zou zijn is er gekozen voor een operatie waarbij ze het oor van de achterkant loshalen zodat ze er beter bij kunnen.

na de operatie krijg je een dik verband om het oor, dit mocht er na 48 uur weer af,hechtingen achter het oor zijn na 1 week verwijderd.
    oor staat nog wat van mijn hoofd af maar dit komt als het goed is weer goed als de zwelling weer verdwenen is. kan weken tot maanden duren

ook mijn gehoor is nog heel slecht maar dit komt omdat ze een soort van sponsjes achter het trommelvlies plaatsen welke na 4 tot 6 weken vanzelf oplossen.

over 5 weken heb ik een gehoortest en moet blijken of de operatie geholpen heeft en mijn trommelvlies volledig gesloten is.

Het viel mijn vooral de 1e dagen een beetje tegen, toch wel wat pijn hiervoor had ik paracetamol, naproxen en trammadol dus dat is best flink. ben nu 2,5 week verder en verlies ook nog wel wat vocht uit mijn oor.

Reageren
    isabel

Beste Chantal, hoe is het nu met je. ik moet aankomende week voor dezelfde operatie (ook moeilijk te opereren)? Heel benieuwd..

Reageren
Reageer op: 2de trommelvlies sluiting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.