Zoeken Vraag het forum

Oren uitspuiten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Twan

Al 10 jaar laat ik mijn oren om de 2 jaar 1x uitspuiten. Ik ben erg bang dat dit op den duur tot gehoorschade gaat leiden, als het dat al niet heeft gedaan.

Ik vroeg me nu af of er geen methodes zijn om het uitspuiten te voorkomen.

4 reacties
    Reageren
    dokterK

Waarom moet je ze uit laten spuiten dan? In principe als je een intact trommelvlies hebt, komt er geen water en troep in je binnenoor, waar alle delicate structuren zitten en je dus ook geen gehoorschade op kan lopen. Het is hetzelfde als een neus snuiten bijvoorbeeld.

Reageren
    Fee

Ja, ik begrijp ook niet waarom je ze dan steeds laat uitspuiten?!

Reageren
    Twan

Omdat ze verstopt raken, na 2 jaar zit er zo’n grote oorsmeer prop in dat mijn oren als het ware dicht ‘ploppen’. Het zelfde effect als dat je oordopjes in zou doen.

Ik gebruik overigens geen wattenstaafjes 😉

Reageren
    Bram

Helaas, die zijn er niet, ondanks fraaie beloften van advertenties. De KNO arts kan wel uitzuigen, of het oorsmeer met een haakje verwijderen. Overigens hoef je niet bang te zijn dat uitspuiten tot gehoorschade zal leiden.

Groet Bram

Reageren
Reageer op: Oren uitspuiten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.