- Twan2 april 2013 om 11:59
Al 10 jaar laat ik mijn oren om de 2 jaar 1x uitspuiten. Ik ben erg bang dat dit op den duur tot gehoorschade gaat leiden, als het dat al niet heeft gedaan.
Ik vroeg me nu af of er geen methodes zijn om het uitspuiten te voorkomen.
4 reactiesReagerendokterK2 april 2013 om 13:45Waarom moet je ze uit laten spuiten dan? In principe als je een intact trommelvlies hebt, komt er geen water en troep in je binnenoor, waar alle delicate structuren zitten en je dus ook geen gehoorschade op kan lopen. Het is hetzelfde als een neus snuiten bijvoorbeeld.
ReagerenFee2 april 2013 om 15:34Ja, ik begrijp ook niet waarom je ze dan steeds laat uitspuiten?!
ReagerenTwan3 april 2013 om 06:14Omdat ze verstopt raken, na 2 jaar zit er zo’n grote oorsmeer prop in dat mijn oren als het ware dicht ‘ploppen’. Het zelfde effect als dat je oordopjes in zou doen.
Ik gebruik overigens geen wattenstaafjes 😉
ReagerenBram3 april 2013 om 09:48Helaas, die zijn er niet, ondanks fraaie beloften van advertenties. De KNO arts kan wel uitzuigen, of het oorsmeer met een haakje verwijderen. Overigens hoef je niet bang te zijn dat uitspuiten tot gehoorschade zal leiden.
Groet Bram
Reageren