Home / Keel, neus & oren / AL jaren dikke keelklieren/onder kaak
Beste mensen
2 jaar terug vond ik het verdacht dat ik langs beide kant van mijn hals onder het kaakbeen dikke klieren had.
Ik heb deze laten onderzoeken door een hematoloog, mijn bloed is gecontroleerd, een echo genomen,...
En alles was in orde. Ook de hematoloog was 100% gerustgesteld.
Nu zijn we twee jaar verder en die klieren zitten er nog onder mijn kaak. Enkele beweegbare bollen. niet vergroot en ook niet verkleint...
Zouden deze gans mijn leven voelbaar blijven? Zijn er hier nog mensen waarbij deze keelklieren voelbaar blijven?
Mvg
Kenny
Beste Kenny,
Het is op zich normaal dat je de klieren kunt voelen. Heb je er verder ook last van of zijn ze ook zichtbaar?
@ Tandor,
Neen verder heb daar geen last van.
Gewoon het feit dat die daar al jaren zitten maakt mij een beetje angstig. OOk al waren te tests goed.
Lees meer vragen en antwoorden over opgezwollen klieren:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Altijd+opgezette+lymfeklieren&sa=zoeken
Beste Kenny,
Ik denk dat je je niet ongerust moet maken. Zoals ik al zei, is het normaal om de klieren te voelen. Als ze bij aanraking echt pijnlijk gaan voelen, is het wel verstandig om de huisarts op te zoeken.
hallo ik heb ook last van mijn kaak opgezwolen klieren kan er zelf mee spelen met die polen soms doen ze pijn ben er al mee naar 5dokters geweest maarzegen da het niets is mar maak me tog steets zorgen groeten mike
Mike,
Hoe is het met je gebit gesteld en hoe oud ben je?
tandor ik ben 30 mijn gebit is in orde doe jaarlijks tandarts bezoek
Mike,
Die klieren horen daar natuurlijk te zitten.
Zolang ze niet zo dik zijn dat je ze kunt zien en ze geen pijn doen is er in principe niets aan de hand.
tandor ze zijn ni heel dik soms doen ze wel pijn kan er zelf mee spelen ben al naar ziekenhuis geweest maar die zegen da het niets is maar blijf me zorgen makken
Het enige wat je nog zou kunnen doen is bij de huisarts een verwijzing vragen naar de endocrinoloog.
heey heey
ik heb ook klieren die je kunt voelen onder me kaak heb dat al zooo lang heb ook al tegen mijn dokter gezegd..en die zei dat het heel normaal was dat hij dat zelf ook had...achjaa dan maak ik me ook niet druk want dan kan ik me overal druk om make;)
Ik heb dit ook, precies wat jij beschrijft. Alleen doet die 'bol' in mijn linkeronderkaak pijn. Ook tijdens het eten, al 3 dagen heb ik er last van. Iemand die weet wat dit is? Grtjs
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!