Home / Keel, neus & oren / Irritant/vreemd gevoel in neus
Kijk eens een keer naar empty nose syndrome, ik ben geen dokter, maar dit kan er nog wel eens mee te maken hebben.
Hallo allemaal,
Ik zie dat zelfs 15 jaar na start dit forum nog steeds actief is en dat er nog altijd mensen zijn die hier last van hebben. Ook ik herken het helemaal, sinds ruim een jaar heb ik last van een drukkend gevoel op mijn neusbot en tintelingen op mijn neus en onder mijn ogen. Ook het gevoel van 'belletjes' die opstijgen in en naast de neus herken ik volledig. Ik gebruik al geruime tijd een fluticason neusspray maar dit helpt niet tegen de klachten. Ik heb ook even gedacht dat het misschien door allergieën kwam, dus loratadine geprobeerd, maar ook hiermee geen resultaat. Ik ga er binnenkort mee naar de dokter maar heb de hoop dat de oorzaak hiervan kan worden gevonden al een beetje verloren...
Ik vroeg me af of hier toevallig mensen zijn die ook last hebben van nekklachten? Door het vele achter een computer zitten (kantoorbaan) heb ik vaak last van een stijve/pijnlijke nek en schouders, en ik had al eerder gelezen dat dit misschien een oorzaak kan zijn. Ook heb ik wat last van mijn ogen, die raken vaak vermoeid als ik lang moet lezen of naar een scherm kijk, dus misschien is het zo dat mijn oogspiertjes overspannen zijn. Iemand die dit herkent?
Is er bij iemand door de artsen een oplossing gevonden? Ik heb nu al 3 maanden een harde druk op de neusbrug en wordt van het kastje naar de muur gestuurd om dol van te worden.
Graag ervaringen van anderen en wellicht de gouden tip
Dit kan een allergie zijn, bijholte ontsteking of stress. Hartproblemen is wel heel ver gezocht gelijk. Mensen niet zo gauw bang maken.
Ik heb dit al meer dan 20 jaar met tussen pauzes van jaren waarom kan ik zelf geen antwoord op geven.
Wel dat ik nu een oplossing heb gevonden met simatriptan wegens zware clusterhoofdpijn.
Ik heb hier zelf ook al zo'n meerdere maanden last van (wisselt wekelijks af, dan wel, dan niet) ik heb meerdere artsen gesproken, onderzoeken gehad. Allemaal zonder resultaat. Ergens is het dan toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben die dit ervaart.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!