- Tjerk2 september 2010 om 21:39
Het begon nadat ik drie weken geleden savonds thuis kwam van de trein. Opeens had ik een piep in mn rechteroor wat een aantal dagen aanhield.
Vervolgens ging ik naar de dokter. De dokter zei dat het na 4 weken ong over zou gaan als ik een beetje pech had en met geluk na 3 weken. Het zou een ontstekingkje in mij slakkenhuis zijn bij de hoge tonen (geconcludeerd uit het duizelig zijn bij het opstaan in combinatie met koorts eerder die week).
Een week later was het gepiep veel minder. Een week later werd het weer net zo als in het begin.
Weer een week later leek het voor een paar minuten alsof ik het piepje ook in mijn linker oor hoorde, en daarna was het weer in mn andere oor. Dit kan ik me ook hebben ingebeeld en ben er niet zo zeker over. Ook hoor ik het heel vaak niet, en wanneer ik eraan denkt komt het weer opzetten.
Het lijkt soms ook alsof ik een heel klein beetje druk in mijn rechter oor voel maar soms (volgens mij) ook in mijn linker oor.
Deze avond had ik rond 22;30 uur opeens een vreemde druk op/in mn oor en ik voelde me een beetje duizelig (dat was lang niet gebeurd)
Weet iemand waar ik mee te maken heb? Alvast bedankt
12 reactiesReagerenMister T3 september 2010 om 06:30Ik herken het, heb t namelijk ook.
Op internet lees je veel over tinnitus maar dat is het niet.. Mijn gehoor kwam bij de KNO arts namelijk uit de bus als zijnde ‘goed’.
Bij mij houdt t nu al 9 maanden aan. In het begin in combinatie met een aantal losse weken druk in de roen en geluiden die erg hard, pijnlijk, blikkerig binnenkwamen.(dat is nu gelukkig al even niet meer gebeurd).
Ik heb natuurlijk informatie ingewonnen. Overige mogelijkheden van een piep in de oren (incl druk), afgezien van tinnitus zijn: Stress, problemen met buis van Eus, mogelijke druk van doorkomende verstandskiezen op gehoorzenuwen), slechte houding (vergroeing van atlas wervel).
Ik heb sinds die tijd ook paar x last gehad van voor en bijhoofdholteontsteking (op rontgenfoto bewezen). Voorheen nooit gehad. Zou dus ook iets kunnen betekenen.
Laat je niet afschepen door de dokter en vraag voor verder onderzoek. Ik loop nu 9 maanden met dit ‘goedje’. Er is mee te leven maar prettig is het niet (vooral als het stil is)
ReagerenAnoniem7 september 2010 om 13:23Het gehoor en evenwichtsorgaan zitten vlakbij elkaar. Als het binnenoor wat ontstoken is geraakt wat best kan als gevolg van een eenvoudige verkoudheid, dan kan dat het evenwichtsorgaan beïnvloeden.
ReagerenTjerk7 september 2010 om 16:35Mister-T, vervelend dat het al zo lang aanhoudt man!
Anoniem; klopt. Ik heb een neusspray gehad en moet in 7dagen verschil merken. Dokter zei dat het komt door verstopte buizen die naar mn oor gaan. Ik voel namelijk vaak ook een vervelende druk in mijn rechter oor waar de piep ook zit, dus gehoorschade zal het niet zijn wat ook onwaarschijnlijk is, want ik ga zuinig om met mn oren en ga nooit uit.
Ontsteking na verkoudenheid? Ik ben niet verkouden geweest (heb wel koorts gehad een paar dagen voor de piep maar dat ging niet gepaard met verkoudenheid)
ReagerenAnoniem7 september 2010 om 17:51Koorts (http://nl.wikipedia.org/wiki/Koorts) is vaak een teken van een ontsteking die ergens in jouw lichaam zit. Het zou heel goed kunnen dat die dus ergens in jouw hoofd gezeten heeft.
ReagerenTjerk7 september 2010 om 22:15Oke, dat wist ik niet. Zou ik dan niet nog steeds koorts moeten hebben? Ik kan me ook niet herrinneren dat ik tijdens dat dagje koorts een pieptoon in mn oor had?
Je weet trouwens half niet hoe erg ik hoop dat je gelijk hebt!
Reagerencj14 augustus 2012 om 20:17Ik maak nu het zelfde mee weet nog niet wat het is …het is begonnen met een soort van draaiduiligheid
Reageren
daarna begon het piepen in beide oren …duizelig ben ik nog steeds elke dag en krijg hartkloppingen en hyperventileer ….deze week moet ik een speciale foto laten maken …en morgen doen ze lab test …hartfoto is gemaakt en cardiogram …maar niets gevonden …ik hoop ook gewoon op een infectie in het slakken huis !!!….Yanneke12 september 2012 om 07:19En, hoe was de uitslag?
ReagerenAnoniem3 november 2014 om 09:50Hoi ik heb zelf ook erge last maar wat voor foto maken ze bij jou ? EN weet je al wat het is ?
Reagerenkimmmmm8 mei 2015 om 11:51Ik heb het ook al 9 maanden werd steeds duizelig en viel steeds om, en ook een druk in me linker oor, ze dachten angst maar de dokter nam me niet serieus ik heb nu een goeie dokter neemt me wel serieus en ik heb een kaakactrose maar hoop wel dat dat het is, steeds weer wat anders eerst me kies dan me andere kies mis nu paar kiezen maar dat was het niet, dan me alergie was het ook nie, dan dit en dan dat en nu kaakactrose ben benieuwd draag al 8 maanden een bitje heb niet geholpen dus dinsdag er weer heen, kaken doen wel pijn en krampen en pijn bij me slaap, ik kan niet meer na buite en niet meer in een auto of bus val ik om van de duizeligheid,en somige geluiden doen ook pijn,ff afwachte maar 🙁
ReagerenAnoniem26 maart 2016 om 08:37Hoi weet je al wat het is dan?
Reageren
Want ik maak het zelfde mee en loop hier nu al 3 maand mee rond. Gr JeffJohn (moderator)
26 maart 2016 om 11:45Ben je dan ook al een keer bij de huisarts geweest met de klachten?
ReagerenMimi15 september 2017 om 14:21Het is de ziekte van menieure !
Reageren