Zoeken Vraag het forum

cyste in bijholte / chronische bijholte-ontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • koekie76

Omdat ik last heb van chronische bijholte-ontsteking heb ik onlangs een röntgenfoto laten maken.

Hieruit bleek dat ik een cyste heb in mijn rechter-bijholte.

Iemand ervaring met de behandeling hiervan?

Stomen en neusspray kan bij mij niet i.v.m. zwak bloedvat dat dichtgebrand is, maar dan weer open gaat.

10 reacties
    Reageren
    anita koers

Hallo,

Mijn zoon (15) is net geopereerd aan de bijholtes.
    Hij had een cyste in de bijholte. Ze hebben iets van de cyste afgevijld en gaatjes erin gemaakt. Hij heeft 1 nacht in het ziekenhuis geweest. Nu een week later kan hij meer meer lucht krijgen. Als het weer dicht gaat zitten dan moet hij nog een keer geopereerd worden en dan wordt de cyste operatief verwijderd

Reageren
    koekie

Hoi Anita,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Heeft/had je zoon er veel pijn aan? En hoe lang mag hij niet sporten etc?

Groetjes,
    Koekie

Reageren
    anita koers

mijn zoon mocht de eerste dagen niet naar buiten, ivm de zon. een week later moest hij terugkomen in het ziekenhuis. Alles is goed verlopen en mag nu alles weer doen. Maandag voor controle en dinsdag was mijn zoon vakantiewerk aan het doen

Reageren
    Koekie

Bedankt, dat klinkt hoopgevend. Had ook verhalen op internet gelezen over 6 weken niet sporten?!

Heb net een antibiotica-kuurtje (Claritromycine) achter de rug. Dat was meer om tijdelijk wat verlichting te hebben en de vakantietijd/wachttijd KNO-arts te overbruggen.

Even afwachten hoe het gaat. Na de vakantie wellicht toch naar de KNO-arts.

Reageren
    Zero

Ga je naar een warm land, en toevallig ook nog naar zee? Dat zoute water kan best een reinigend effect hebben op je holtes, zeker als je koppie-onder gaat en er water in je neus komt. En de droogte en de zon kan alles goed laten doorluchten. Ik hoop dat je niet teveel last hebt tijdens de vakantie, in ieder geval kan het niet erg veel kwaad als je wat klachten krijgt, doe dan gewoon wat rustiger aan, niet bukken en zo.

Reageren
    koekie

Ik ga een weekje op sportieve vakantie in de Belgische Ardennen, dus rustig aandoen zit er niet in.

Mijn vorige huisarts had op een tandartsfoto gezien dat de wortels van mijn kiezen te lang zijn en door mijn bijholten steken. Met name aan 1 zijde (waar nu de cyste zit)

Helaas is de foto met verhuizen kwijtgeraakt en niet meer op te vragen. Nu wil mijn nieuwe huisarts mij persé naar een KNO-arts sturen, maar daar ben ik al een keer geweest. Enorme lompe hork, zei dat er niets aan de hand was en dat ik niet moest zeuren.

Bij mij gaat het echt met vlagen, soms heb ik er weken geen last van. Dus een afspraak met een arts schiet ook nooit op, want hier is een behoorlijke wachttijd en dan heb ik er wellicht geen last meer van/is er niets te zien.

Veel forummers hebben last van hoofdpijn, dat heb ik gelukkig niet omdat het bij mij vnl. kaakholte-ontsteking is.

Reageren
    D

Enige optie is een operatie, ik heb het al twee keer ondergaan, onder algehele narcose. Dagbehandeling. Valt reuze mee en het helpt je van de pijn af. Heel veel succes

Reageren
    koekie

Vrijdag bij de kaakchirurg de cyste laten verwijderen.

Eerst m’n wortelpunten laten schoonmaken, toen mijn kies laten trekken en daarna de cyste verwijderd. Dat was ook het minst prettige onderdeel.

Er zit nu een open verbinding tussen mijn neus en kaakholte, dus ik mag 2 weken geen druk uitoefenen. Dagelijks stomen, niezen met open mond, neus niet snuiten, geen zware dingen tillen etc.

Ben benieuwd of het straks beter gaat.

Reageren
    Anoniem

bij mij werd ook een cyste otdekt,ik ging naar de kno arts die het op de foto zag
    mijn vraag is of er mensen zijn die ook een cyste in de kaak hebben en daardoor minder proeven en ruiken

Reageren
Reageer op: cyste in bijholte / chronische bijholte-ontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.