Harde groene stukjes snot

Hey, ik snuit elke dag mijn neus omdat ik dagelijks last heb van een verstopte neus en bijna elke keer als ik mijn neus snuit heb ik harde groen/gele stukjes snot. Ik heb dit al jaren en dacht dat dit normaal was tot ik er iets over gelezen had. Iemand enig idee waarom ik dit al jaren heb want ik heb voor de rest geen andere klachten.

Reageren

Is misschien een effect van wat te droog neusslijmvlies, waardoor de huidweerstand ook verminderd is en bacteriele infecties makkelijker kunnen optreden.
    Misschien een idee om eens een periode je neusslijmvlies te beschermen en bevochtigen door een neuszalf zoals Nisita (Fa. Engelhard). Of een neusspray zoals Rhinodoron (Fa. Weleda)
    En ga eens na of je 's nachts snurkt cq met open mond slaapt. Dat heeft ook een negatief effect op het slijmvlies.

Reageren

Ik heb ooit een neusspray genaamd Mometasone Sandoz voorgeschreven gekregen door mijn huisarts voor mijn hooikoorts maar ik gebruik die al een tijd niet meer, is het een idee om die opnieuw te gebruiken? Hoe kom ik er achter of ik snurk en met open mond slaap want ik woon alleen.

Reageren

Momentason heeft als bijwerking juist irritatie van het neusslijmvlies, dus dat lijkt me voor jouw klachten niet geschikt!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Harde groene stukjes snot

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe