- kees6928 januari 2026 om 17:30
Beste allemaal
Ik heb weer eens nare geuren, het is gewoon benzine lucht die ik ruik en vraag me af wat het is, ik heb het meer gehad, na blootstelling aan benzine, maar ook andere stoffen zoals petroleum krijg ik soms dit, het verdwijnt wel, maar duurt weken.
Iemand meer die dit had/heeft.
vrg kees
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
29 januari 2026 om 16:00Geursensaties zonder een daadwerkelijke geurprikkel kan een heleboel oorzaken hebben: neurologisch, vanuit de neus/bijholten, psychisch en door medicijnen veroorzaakt. Dus als dit vaker voorkomt zou ik het voorleggen aan je huisarts, voor ev. verder onderzoek.
Reagerenkees6930 januari 2026 om 16:02Oke bedankt voor je reactie.
Ik heb zware stress soms erg door buren probleem, niet dat ik de oorzaak ben maar door iemand
die me niet moet en weg wil hebben, zo is de buurt dus vergiftigt voor mij.
Ik manage de stress wel en heb gisteren bezoek gehad van wijk ggz van de gemeente, echter deze doet niks aan
de jankende en blaffende hond van de buur welke al begint als ze gaat werken, deze 2 werken same, we
hebben het dus gehad over verhuizen, en wellicht moet dat ook wegens mijn hsp.Mijn geur is er nu ook, en als dit er is duurt dat paar weken, ik heb ook gevoelige neus vind ik en geirriteerde keel,
als ik op bed lig brandende ogen, welke snel weg zijn bij opstaan, alleen daar dus, en lijkt van buiten te komen,
de lucht hier is boers, oftwel filnk aantal boeren en een mesterij van runderen valak bij, zo,n 200 meter.Vraag me af of dit een oorzaak kan zijn.
Ga de huisarts een raadplegen, de geur was er meer, vooral als ik bijvoorbeeld aan benzine bezig was met de oldtimer,
en of de petroleum in de kachel doen, maar laatsts was het spiritus, en ook deze veroorzaakt problemen.Vrg groet.
en fijne dag.
kees
Reageren