Pulserende tinnitus na plaatsen trommelvliesbuisje

Hoi,

Vier dagen geleden heb ik een trommelvliesbuisje in mijn linkeroor laten plaatsen. Aanleiding hiervoor was dat mijn oor vaak om de haverklap dicht zat. Echter sinds het trommelvliesbuisje is geplaatst heb ik nog meer klachten. Het voelt, sinds het plaatsen, alsof er watten in mijn oor zitten. Mijn oor zit continue dicht. En in rust hoor ik mijn hartslag in mijn oor. Heel irritant.

Ik ben 36 weken zwanger en moet er niet aan denken om met dit gevoel de bevalling in te gaan. Vandaag het ziekenhuis gebeld en zij gaven aan dat dit kan en even aankijken. Ik wil het eigenlijk tot maandag de tijd geven en anders vragen of ze het buisje er z.s.m. uit halen.

Zijn bovenstaande klachten normaal? En hoe lang houden deze aan? En is het mogelijk om een buisje weer te laten verwijderen?

Bedankt.

Reageren

Het lijkt erop dat het buisje verstopt zit. Dat kan als er vocht in zit , of nog achter je trommelvlies zit. je KNO arts weet ook of het trommelvlies ten tijde van de ingreep wat ontstoken was, dan is er ook meer vocht en zwelling. Die vocht en zwellingsreactie kan spontaan afzakken, dus neem nog wat meer tijd en bedenk daarna wat je wilt vraagen aan de KNO arts.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pulserende tinnitus na plaatsen trommelvliesbuisje

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe