Zoeken Vraag het forum

Help… te lang neusspray gebruikt!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maria

Ik ben echt lang verslaafd geweest, zo’n 20 jaar, meerdere keren sprayen per dag en ik ben van één op andere moment gestopt. Nu 3 weken geleden ongeveer en het gaat best goed, of eigenlijk heel goed. Beetje last soms, vaak ook niet en het gaat altijd vanzelf over weer. Overdag nooit de neiging te sprayen. ‘s avonds nog wel vaak 1 kleine spray in 1 neusgat. Bizar hoe makkelijk het ging. Ik ken nog 2 voorbeelden van gewoon stoppen en dat het best makkelijk ging. Ik had het zo veel erger verwacht!! Had echt gedacht dat ik me ziek zou moeten melden. Niets van dat alles. Soms nog wel vol gevoel maar heel goed mee te leven!!!

Jozef

Dank voor de tip Maria! Ik heb het geprobeerd. Viel me eerst beetje zwaar, maar inmiddels al 4 weken gestopt! 👍 gr. jozef

Reageren
    Sannie

Ik ben van mijn neusspray verslaving afgekomen door een neusspreider van Airmax te gaan gebruiken. Eventjes wennen, maar werkt perfect. Na circa 6 weken kon ik weer normaal gaan slapen, zonder neussprays. Ik raad het echt iedereen aan die op zoek is naar een effectieve methode om van deze lastige verslaving af te komen.

Reageren
    Mammie

Hallo ik heb ook een neusverslaving
    Gehad.
    Ik ben begonnen met een neusgat te spuiten en het andere niet meer
    Dan krijgt je toch nog lucht door dat waar je de spray in spuit.
    En toen dat andere neusgat met een kinderspray te gebruiken.
    Zo ben ik er van af gekomen.

Reageren
    Ikke

Komt de reukzin terug als na.9 weken.neusprayverlaving gehad hebt…iermand die daar kan op antwoorden aub.

Reageren
Reageer op: Help… te lang neusspray gebruikt!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.