- p.7 juli 2018 om 02:47
Hallo! Ik gebruik al 3 jaar lang (ja, echt) dagelijks neusspray. Ik ben pas 15, heb nu ook gemerkt dat ik chronisch “verkouden” ben geworden. nouja, verkouden. meer een dichte neus 24/7. In de neusspray zit dat verslavende Xyl nogwattes (weet de naam even niet). Wat kan ik doen om hiermee te stoppen? Ik kan heel slecht door mijn mond heen ademen tijdens het slapen, ben dan bang dat ik stik doordat ik soms heel lastig adem. Dus afkicken heb ik al geprobeerd, maar lukt niet ivm het ademprobleem. Iemand tips?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juli 2018 om 08:52je verstopping wordt steeds erger, nu dus juist door het gebruik van de neusspray. Je moet gaan afbouwen. Beginnen 1 week lang met om de dag neusspray te gebruiken en dan 1 week om de twee dagen. Dan 1 week om de 3 dagen, dan stoppen
ReagerenSuus8 juli 2018 om 09:05Heb je Capsinol neusspray al eens geprobeerd? Dat is een neusspray met peper en die is niet verslavend. die heeft mij super goed geholpen. Je moet wel even doorzetten, het hielp bij mij pas na een paar dagen, maar daarna ging het steeds beter en nu ben ik helemaal van de neusspray af. Gebruik heel af en toe nog even wat, maar ben dus niet meer verslaafd. 🙂
Reageren