Zoeken Vraag het forum

neusspray verslaafd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • p.

Hallo! Ik gebruik al 3 jaar lang (ja, echt) dagelijks neusspray. Ik ben pas 15, heb nu ook gemerkt dat ik chronisch “verkouden” ben geworden. nouja, verkouden. meer een dichte neus 24/7. In de neusspray zit dat verslavende Xyl nogwattes (weet de naam even niet). Wat kan ik doen om hiermee te stoppen? Ik kan heel slecht door mijn mond heen ademen tijdens het slapen, ben dan bang dat ik stik doordat ik soms heel lastig adem. Dus afkicken heb ik al geprobeerd, maar lukt niet ivm het ademprobleem. Iemand tips?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

je verstopping wordt steeds erger, nu dus juist door het gebruik van de neusspray. Je moet gaan afbouwen. Beginnen 1 week lang met om de dag neusspray te gebruiken en dan 1 week om de twee dagen. Dan 1 week om de 3 dagen, dan stoppen

Reageren
    Suus

Heb je Capsinol neusspray al eens geprobeerd?  Dat is een neusspray met peper en die is niet verslavend. die heeft mij super goed geholpen. Je moet wel even doorzetten, het hielp bij mij pas na een paar dagen, maar daarna ging het steeds beter en nu ben ik helemaal van de neusspray af. Gebruik heel af en toe nog even wat, maar ben dus niet meer verslaafd. 🙂

Reageren
Reageer op: neusspray verslaafd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.