Zoeken Vraag het forum

Neusspray

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben al zolang ik weet “verslaafd” aan neusspray. Al enkele keren naar de dokter geweest en die geeft dan van die zoutwater dingen die niets doen. Ik woon nog bij mn ouders dus het valt echt wel op dat ik constant een spray in mn kamer heb. Slaap echt niet zonder. Maar dan komt elke keer weer het moment waarop de spray bijna op is en ik weer een nieuwe moet halen (liefst zonder dat mn ouders het merken) heb al een paar keer uitgelegd aan mn ouders dat ik niet zonder kan, dan zegge ze gewoon dat het in mn hoofd zit zn ik er gewoon niet aan moet denken. Makkelijk als je geen oog dicht doet. Ik deed vroeger de dop af de spray en lengde de spray aan met water als hij bijna op was, maar nu hebben ze de flesjes veranderd dat het niet meer kan.ik word er gek van. Een paar keer werd het beter maar dan raak ik weer s echt verkouden en is alles weer verpest. Iemand een idee om je neus open te houden? Stomen en al die dingen doen niks.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Stoppen met de neusspray is de enige remedie. Dat je neus dicht zit, komt vooral door de neusspray. behalve dan als je erg verkouden bent.
    als je stopt met de spray zul vanzelf zien dat je neus vanzelf weer vrij wordt.

Reageren
    Anoniem

Je bent geestelijk verslaafd aan neusspray.
    Van alleen het idee al dat je geen neusspray hebt wordt je gek.
    Sommige stoffen werken verslavend, bijvoorbeeld nicotine door het roken. Soms werken dan nicotine-pleisters om van het roken af te komen, maar soms ook niet. Ik ben zowel lichamelijk als geestelijk verslaafd aan roken, zo staat dat ook echt in mijn medisch rapport van het ziekenhuis. Zelf weet ik wel zeker dat ik vooral geestelijk verslaafd ben.
    Neusspray bevat geen stoffen die verslavend werken, maar vlak de geestelijke verslaving niet uit. Gelukkig bevat de neusspray geen schadelijke stoffen.

Verkoudheid is een bacteriële infectie. Die krijg je als anderen in je gezicht niezen of je een hand geven waarin ze zelf net hebben geniesd. Verkoudheid is ook helemaal niet erg, je lichaam bouwt er weerstand door op (je lichaam maakt anti-stoffen aan). Probeer de neusspray te vergeten, het helpt niet eens tegen verkoudheid. Neusspray zorgt er alleen maar voor dat de kriebel in je neus vermindert.

Reageren
Reageer op: Neusspray
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.