Zoeken Vraag het forum

Neusoperatie mislukt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • NipJip

Beste mensen,

Ik zit een beetje met me handen in het haar.
    Ik heb vorige week een neusoperatie gehad, waarbij mijn neus zou zijn rechtgezet. Althans, dat was de bedoeling…

Ik heb een aantal jaar geleden een neusbreuk opgelopen, waardoor mijn neus scheef is gaan staan. Ik heb daar best wat psychische klachten aan overgehouden, dus wilde er iets aan doen. Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en met behulp en goedkeuring van mijn verzekering zou mijn neus worden rechtgezet.

Nu inmiddels een week later, waarbij ik sinds begin van de week, van de kap en pleisters op mijn neus af ben. Is mijn neus weer zichtbaar. Het eerste wat ik thuis deed, was in de spiegel kijken natuurlijk. Tot mijn verbazing, is er alleen werkelijk niets veranderd… Ja, het bot wat aan één kant wat uitstak en voor een bobbel zorgde, is weg. Maar mijn neus staat nog net zo scheef als voorheen… En dat terwijl ik veel energie en tijd heb gestoken om dit te regelen, met een erg tegenvallend resultaat.

Ik weet echt niet wat ik daarom moet doen. Het heeft mij oprecht wat hopeloos gemaakt. Ook gewoon omdat er veel tijd in is gegaan en gezegd is dat mijn neus weer recht zou staan of op zijn minst een goed verschil zichtbaar zou zijn. Maar van beide is niks waar…

Ik vraag me af of jullie misschien wat tips voor mij hebben? Of wat jullie in deze situatie zouden doen.

4 reacties
    Reageren
    Alias

Je kunt niet anders dan terug naar de arts en dit aangeven. En afwachten tot alle zwelling weg is.
    Als het een verkeerd uitgevoerde ingreep is, liggen de kosten bij de arts om het opnieuw te doen. Als je dat aandurft bij dezelfde persoon.

Reageren
    NipJip

Ik moet 9 januari sowieso terug voor een check-up. Is het dan beter om tot die tijd sowieso maar te wachten of is het beter om maandag hiervoor al te bellen?

Reageren
    Eevke

Hai mevrouw wat een ontzettend triest verhaal en teleurstelling. Ik zie dit pas heel veel later dus weet niet of je nog op dit forum zit. Hopelijk heb je een andere arts gevonden waarvan je het vertrouwen hebt dat hij je neus opnieuw kan opereren. Alleen de echte goede artsen kunnen dit. Zou zeker niet teruggaan naar de eerste. Maar inmiddels ben je hopelijk al heel erg tevreden.

Reageren
    Eevke

Ik schrijf dit uit eigen ervaring want ik wilde al een neusoperatie op mijn 17e. Inmiddels ben ik de 40 gepasseerd en heb al zoveel achter de rug. Ik was eigenlijk heel erg mooi maar het moest beter in mijn ogen want iemand had een opmerking gemaakt over mijn neus. Zo van je bent perfect behalve je neus….als ik foto’s terugkijk van vroeger denk ik waarom????? Waarom deed het me zoveel destijds en waarom heb ik me door de eerste de beste lul laten opereren? Nou omdat ik het makkelijk met openbaar vervoer kon bereiken bv. Geen steun van familie want die vonden het natuurlijk belachelijk dat hun lieve mooie dochter in zich liet snijden. Als ik nu ooit met de zg wijze heren in witte jas zou moeten spreken ben ik niet meer kwetsbaar en zou ik doorvragen, ook als ze twijfelen dan zou ik ze niet meer overhalen om het toch te doen. Dus zeker ligt hier ook een verantwoordelijkheid bij mij als destijds oudere puber. Het heeft mijn school beïnvloed en ook mijn latere keuzes in het leven. Best slim maar niet verder komen dan maco C. Als ik teruglees in mijn dagboeken lees ik wat een slecht voorgevoel ik had bij zo’n man of operatie maar toch gaan zelfs toen de bussen niet reden. Ik moest en zou….bij mij kwam het er uiteindelijk op neer dat ik niet genoeg van mezelf hield en dat ik het me aantrok dat mensen iets over mijn neus zei. Als uk nou in de spiegel kijk denk ik waar heb ik me toch druk om gemaakt ik heb een prima neus oke helemaal.perfect is ie niet misschien wel verre van dat maar ik hou van mezelf en als iemand ooit nog een opmerking maakt bedenk ik me dat de persoon in kwestie nog niets van het leven geleerd heeft. Ik geef jullie allen lieve leezers mee ga aub goed ip onderzoek uit in mijn tijd was er geen internet, en vertrouw op je gevoel…zie je twijfel bij zo’n arts doe het niet ook niet als hij zo vol van zichzelf is. Bedenk ; zou deze arts me helpen als het nis zou gaan of zou hij met mij die moeilijke discussie gaan voeren die ik toch niet ga winnen? Dat is je antwoord. Diep van binnen weet je wat goed is. Heel veel succes 🙂 😀

Reageren
Reageer op: Neusoperatie mislukt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.