Zoeken Vraag het forum

Mislukte neuscorrectie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marie

Ik heb nu ongeveer 5 maanden geleden een uitgebreide neuscorrectie gehad. Tussenschot is rechtgezet, de neusvleugel is verbreed omdat deze smal was en weinig lucht doorliet, de ‘knobbel’ op m’n neus zou worden verwijderd, en het verschil in grootte van neusgaten zou worden gecorrigeerd.

Twee dagen na de operatie zouden de tampons/wattenlinten verwijderd worden maar toen heeft een assistente ook geprobeerd het gips te verwijderen. Dit deed dus ontzettend veel pijn en daar is ze toen mee opgehouden. Achteraf bleek dus dat dit pas na een week de bedoeling was. Of hiermee veel schade is toegebracht is moeilijk te zeggen.

Nu heb ik nog dagelijks veel pijn en ongemak, een verstopt gevoel in linkerneusgat én de zwelling is nog steeds niet weg. Ik slaap nog rechtop, kan niet sporten en eigenlijk voel ik elke beweging nog in mijn neus. Een super zachte stoot (laatst kreeg ik een sok tegen m’n neus aangegooid) doet nog ontzettend veel pijn. De bult op mijn neus is niet weg maar teruggekomen (extra botgroei), de neus staat nog even scheef als voor de operatie en nu staat mijn neustip ook scheef, terwijl dit voor de operatie niet zo was. Ook is één neusgat nog groter, vooral zichtbaar van voren. Verder zijn er meerdere verhardingen (botgroei/littekenweefsel) aanwezig op m’n neus.

Arts geeft aan eigenlijk ook niet te snappen waarom het herstel zo lang duurt. Wel zag ze tijdens de operatie dat er aardig wat schade was (heb vroeger veel tikken op m’n neus gehad). Ze gaat morgen op aandringen van mij beginnen met steroïde-injecties om te kijken of dat iets uithaalt.

Heeft iemand hier daar ervaring mee?
    Ik heb echt het gevoel dat ik verder van huis ben dan ik voor de operatie was en word echt wel een beetje depressief van de situatie. Vooral omdat m’n arts zo ongeveer aangeeft dat dit het wel is en ik gewoon moet afwachten maar tegelijkertijd ook toegeeft dat ze het nog nooit op deze manier heeft meegemaakt. Plus ze raadt mij nu al een revisie operatie af omdat er dan opnieuw littekens ontstaan en ik al zo slecht genees. Ik wil sowieso ergens een second opinion laten doen, maar ik baal dat dit me gewoon ook weer geld gaat kosten.

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Maar als het 5 mnd geleden is geldt het jaarverbruik van je eigen risico toch nog? Dus dan zou je dat (dit jaar nog) ook niets kosten…
    Anders: Overleg met je ziektekosten verzekeraar (een zorgbemiddelaar) hierover.

Reageren
    Marie

Wat bedoel je daarmee? Wordt een second opinion vergoed als je dit bij een andere instantie laat doen dan waar de operatie is uitgevoerd?

Reageren
    Peter (huisarts)

In het algemeen wel ja. Informeer maar bij je ziektekostenverzekeraar!

Reageren
Reageer op: Mislukte neuscorrectie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.