Bulten in keel

Ik heb nu een tijdje last van gekke bulten in mijn keel, heb verder geen last van keelpijn of hoesten. Weet iemand wat dit is?

Reageren

Sorry voor de foto maar dat maakt het wat duidelijker

Reageren

Het lijkt toch door een amandel veroorzaakt te worden. Ga naar de huisarts en laat er even naar kijken

Reageren

Mij werd verteld dat het lymfeklieren waren, heb het al een jaar ongeveer. De ene keer zijn ze wat groter dan de andere keer. Vooral met de hooikoorts periode zijn ze wat groter dan normaal

Reageren

Ik heb het nu een half jaar. Heb zelfs een periode gehad dat ik niet kon slikken.

Huisarts zei dat het een ontsteking was en dat het met 6 weken over zou gaan. 6 maand later zit de bult er nog en heb nogsteeds last van hoesten en keelpijn.

Morgen weer een afspraak met de huisarts. Ben benieuwd wat het deze keer zal zijn.

Reageren

Ik zie op de foto wel een amandelsteentje zitten. Kan ontstekingen veroorzaken.

Al naar de huisarts geweest?

Reageren

Hallo,

Een hele tijd later maar ik reageer toch.
    Ik heb die bult nu al 2 jaar en er komt nu 1 naast. De kno en huisarts zeiden bij mij dat het een opgezette lymfeknoop is...

Dus ik vroeg hoe die lymfeknoop opgezet kon worden. Het antwoord was domweg ja dat is een reactie op een ontsteking of dat er iets in je lichaam is wat je ziek maakt, maar niet druk maken hoor!

Hoezo niet druk maken? Er is iets wat er voor zorgt dat die lymfeknoop opzet?

Toen kreeg ik hele rode en opgezette amandelen en dikke amandelstenen. Elke week weer kon ik ze daar weghalen. Weer een afspraak bij de kno gemaakt en die zei dat de amandelen er beter uit kunnen, omdat het toch geen functie heeft als ze altijd ontstoken zijn.

Maandag is de operatie en ben ik er hopelijk vanaf.

Op de foto zie ik ook dat je amandelstenen hebt, misschien niet een slecht idee om naar de kno te gaan aangezien die stenen in meerdere mate terugkomen

Reageren

Hoi ik heb al een paar dagen bulten op me achterin me mond ik ben 13 jaar en ik rook/vaoe Niet me vader vaped wel in huis elke keer wnr ik bij hem ben moet ik hoesten me moeder rookt ook maar dan buiten ik ben toch bang dat ik ook de stof binnen krijg van me vader de bulten zijn huidskleurig en het zijn er best veel ik ben dus bang als ik naar de huisarts ga dat ze denken dat ik rook of vape terwijl ik dat absoluut niet doe

Reageren

Dat zal met roken niks te maken hebben. Ga dus gerust naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bulten in keel

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe