- Jelly30 juni 2018 om 23:16
Hallo,
Ik heb een vermoeden last te hebben van een slokdarm kramp mogelijk door een intolerantie. Elke keer als ik bepaalde voedingsmiddelen eet worden de klachten erger. Waarom ik vermoed dat het slokdarm spasme is, omdat ik kramp achtig gevoel ip me borst (pijnlijk borst en tot de keel), veel boeren soms dat er bijna eten omhoog komt, benauwd (druk op de borst) voelt alsof ik een vernauwing bij me keel heb if luchtwegen. Soms het idee dat eten langzaam naar beneden gaat
Eerst dacht op opgezette slijmvliezen van keel of astma, maar je kunt schijnbaar dus ook benauwd zijn van slokdarmspasme. Ben al 10x bij de huisarts geweest maar dit heb ik wel pas gehoord dat het probleem bij me maag zou kunnen liggen dus heb ik een maagzuur remmend drankje gekregen en sindsdien heb ik minder last gehad van die kramp gevoel…. echter ben ik vandaag naar een restaurant geweest en kreeg ik de reactie weer. Kon ook niet optijd dat drankje nemen. De twijfel die ik heb is dat ik chronische vernauwd gevoel in me keel/luchtwegeb voel(zo voelt het ongeveer). Misschien is de benauwdheid ook iets anders deels.
Zou het een slokdarm spasme kunnen zijn of klinkt het heel anders
1 reactieReagerenJohn (moderator)
30 juni 2018 om 23:54Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. het kan toch je maag zijn….Het kan door opkomend maagzuur veroorzaakt worden
Reageren