Griep die niet overgaat

Hallo,

Op 1 maart 2018 werd ik plots erg ziek, rilliger, zweten, hoofdpijn en opgezette klieren hals en oksel. Enkele dagen later een lichte ruwe keel en droge hoest. Enkele dagen daarna kreeg ik enorm last van loopneus (1 dag), en de dagen erna verstopte neus,buis van Eustachius verstipt niezen etc. Ik had max 37,5°. Tegen het einde van de 1 ste week begon ik opnieuw te hoest

Reageren

.. Te hoesten, maar dit keer zware slijmhoest, ook mijn neus was nog altijd verstopt. Hoesten mindere na een paar dagen terug. Toen kreeg ik terug erge last in mijn neus, en enkele dagen later sinusitis. Ik heb reeds een kuur medrol gekregen 5 dagen zonder resultaat alsook 1 week AB Claritromycine. Nu is de sinusitis weer zo goed als voorbij maar mijn klachten in neus blijven, de ene dag slechter dan de andere dag. Ik heb ook nog steeds een rilliger gevoel en opgezette klieren.

Ik ben nu ruim 5 weken ziek zonder beterschap, is dit nog normaal??

Ik ben getest op de griep en toen stelde men influenza A H3N2 vast.

Reageren

Je moet er rekening mee houden dat een griep wel 3-4 weken kan aanhouden. Op dit moment heerst er zelfs een griep die zelfs 6-8 weken kan aanhouden

Reageren

Tandor,

Ik zit nu al ruim in de 5 de week, ofwel de 37 ste dag ziek aan één stuk zonder beterschap . Ik kan overdag praktisch niets want als ik enige inspanning lever ben ik de dag erop 2x zo ziek.

Overigens ben ik wel gevaccineerd geweest met het viervoudige vaccin waar specifiek ook H3N2 in zit, dus ik begrijp niet hoe dat nu al 5 weken kan aanhouden. Overigens geen andere bijinfectie (rhino of bacterieel) want ik ben getest en dit was negatief .

Reageren

Ik had nog een aanvulling gedaan op mijn eerdere bericht.....Een vaccinatie is geen enkele garantie om geen griep te krijgen... Mijn partner heeft een iets zwakker afweersysteem en loopt er nu a 8 weken mee en het is nog niet voorbij.

Reageren

Blijkbaar krijgt mijn immuunsysteem dit virus niet onder controle  , zijn er in dit stadium nog eventueel virusremmers die soelaas zouden kunnen bieden, om het immuunsysteem een zetje te geven. Ik ben overigens gediagnosticeerd met secundaire bijnierinsufficiëntie,, ik heb al sinds het begin van de griep mijn hydrocortison verdubbeld. Dit helpt dus ook niet echt mee aan een spoedig herstel.

Reageren

Je immuunsysteem is dus verzwakt... Zorg voor gezonde voeding, drink voldoende water en neem op tijd voldoende rust. Je zou een multivitamine kunnen gebruiken. Voor de rest zal je lichaam de klus zelf moeten klaren.
    Er zijn geneesmiddelen zoals Oseltamivir (Tamiflu®) of zanamivir (Relenza®). Deze verminderen de griepverschijnselen en verkorten de griepperiode mits ze binnen 48 uur na de eerste griepverschijnselen ingenomen worden. Maar daar is het nu dus veel te laat voor.

Reageren

Je kan je weerstand verbeteren met evenwichtige voeding. Beter zo min mogelijk suiker en zuivel. Gebruik van diverse vitaminen en mineralen kan ondersteunend werken. Vaccinaties verzwakken je immuunsysteem en kunnen soms juist griepverschijnselen geven. Medicijnen zorgen er onder andere voor dat je tekorten aan allerlei vitamine en mineralen krijgt.

Je kan je weerstand wat versterken door gebruik van vlierbesextract, zoals Sambucol bijvoorbeeld.

Reageren

Jammer, ik hoopte  dat Antivirale middelen bij aanhoudende griep van al 6 weken misschien toch ingezet konden worden en al zeker bij risicopatienten (bijnierinsufficiëntie) Feit is dat mijn lichaam op dit moment niet in staat lijkt de infectie volledig te bestrijden, aangezien na enkele dagen steeds de lymfeklieren en koorts terugkomt.  Multivitamine preparaat neem ik al van voor ik ziek ben geworden, zonder effect, verder probeer ik al weken mijn immuunsysteem zelf te versterken door op voeding etc te letten. Maar ik krijg de latent aanwezige infectie niet weg, 6 weken dezelfde klachten met daarbij afwisselend terug lymfeklieren en koorts, duidt toch dat het lichaam niet in staat is dit te verwerken ..

Reageren

Er heerst een zeer vervelende griep..... 6-8 weken is geen uitzondering helaas.... Je zult op een andere manier moeten proberen je afweersysteem te ondersteunen...gezonde voeding, voldoende drinken, voldoende rust en eventueel wat extra vitamines

Reageren

Prijs je gelukkig met je 37.5 ik heb bij griep altijd 40plus

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Griep die niet overgaat

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe