Zoeken Vraag het forum

brom in het oor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • td

het brommend geluid in het oor wordt vaak veroorzaakt door vocht achter het trommelvlies.

hoe komt dat vocht daar?

bij mij duurt dit al ongeveer 6 weken.

het wordt nu iets minder.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn… dat is zo niet te zeggen

Reageren
    S

Hoe is het nu met de brom?

Reageren
    Adam

geachte mensen ik heb een klein brom geluidje alleen snachts op een bepaalde tijdstip bv als ik te vroeg slaap hoor ik het geluid niet en wanneer de tijdstip er is hoor ik het het is een klein brom geluid na 1 sec vedwijnt en dan weer terug komt zo heel de tijd maar verder wanneer ik wakker wordt om 7 uur of zo iets dan is het geluid weg het gebeurd maar alleen snachts zou iemand weten wat het zou kunnen zijn want ik ben in grote paniek en ik ben super bang dat ik misschien tinnitus zou hebben en ik heb het al bijna 3 maanden maar ben niet eens naar de dokter geweest maar zal gaan. Iemand graag zo snel mogelijk reageren die het zou weten wat het zou kunnen zijn. Groetjes Adam

Reageren
    Lientje

Ik heb het ook sinds kort na me verkoudheid opgelopen dokter zegt dat het van zelf verdwijnt als het vocht vanachter je trommelvlies verdwenen is ik raak ook in paniek hoor ik kan dr niet tegen

Reageren
    Lientje

Ben je verkouden geweest?

Reageren
    Adam
    1. Het is al 3 maanden bijna dat ik een klein brom geluidje hoor maar vorig week kreeg ik opeens dof geluid en ik dacht huh wat is er nu weer en de huisarts zei je hebt de buis van eustachius ontstoken maar ik weet niet of jij de brom nog voor de verkoudenheid of de onstokenheid had want ik weet nu niet of ik de brom van de ontstokenheid hoor of brom van tinnitus en ik vraag me af of jij brom hoorde voor je ziekte of weet ik niet wat. En ik ben nu ik paniek omdat ik nu denk is het tinnitus of is het gwn een ander probleem!
    Reageren
    Lientje

Na de verkoudheid

Reageren
    Danny76

ik heb ook zo een brom in mijn rechter oor. Had tijdje een oorontsteking en die is nu weer goed door antibiotica. Was een tijdje dat de brom geluid de gehele dag er was. Nu komt het rond de middag of begin avond aan met de brom geluid en na slapen rond ochtend dan is het weer even weg voor een paar uur. Soms als ik geluk heb heb ik de gehele dag geen brom geluid. Wordt er helemaal gek van weet niet wat er aan de hand is

Reageren
    John (moderator)

Ga dan eens met de klachten naar de huisarts en laat naar je oren kijken

Reageren
    Danny76

kno arts heeft mij die antibiotica voorgeschreven voor de oor brommen. Zei er ook bij dat het heel lang kan duren voor het weer goed komt. Wat ik niet begrijp is waarom nou soms dat gebrom wel hoor en soms niet. Dan heb ik het over Snachts in bed wanneer het heel stil is. Sommige dagen hoor ik het gewoon niet

Reageren
    Danny76

Adam

ben jij al naar de dokter geweest. Ik heb hetzelfde probleem als jou want in de ochtend is de brom ook verdwenen en nader in de middag of avond komt het weer terug

Reageren
    CS

Ik had ook zo nu en dan dagen (en nachten) lang een constante brom in 1 oor. Alsof de wasdroger boven aan staat. Bij mij heeft het denk ik te maken met een droog, gespannen trommelvlies omdat ik geen oorsmeer maak en daardoor af en toe heel droge, jeukende oren heb. Als ik een druppeltje olijfolie in mijn oor doe en goed in mijn oor laat zakken, dan is de brom na een uurtje weg. Misschien een tip. Als de olie niet helpt zit de oorzaak ergens anders.

Reageren
    Sjan

Ik heb in 2022-2023 een dubbele oorontsteking gehad en daarna zit er een brom in het linker oor. Een keer of 6 naar de kno arts geweest een scan gemaakt en er zijn hoorapparaten aan gemeten ik zat tegen het randje voor een hoorapperaat of niet, Ook een operatie was voor gesteld en wel om in het trommelvlies een sneetje te maken, het risico was dat ik slecht ga horen, dus is het niet door gegaan. De gehoorapparaten helpen ook niet.
    Dus is het een moeilijk geval, ik weet het ook het meer.

Reageren
Reageer op: brom in het oor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.