Home / Keel, neus & oren / Brok in de keel
hallo ik ben james 20 jaar, ik heb al veel gelezen over mensen met hetzelfde probleem maar deze mensen hebben niet dezelfde 'bij' klachten als ik daarom dat ik het even apart vraag.
heb sinds september een gevoel in mijn keel alsof er iets zit, in september zelf was dit een heel licht drukkend gevoel.
hiervoor ben ik naar de dokter geweest die zei dat het een maagzuur probleem zou zijn, daarom heb ik ook maag beschermers moeten innemen.
het probleem was hier door opgelost na 14 capsules (1 week inname).in oktober had ik er niet echt last van of was het zelfs gewoon helemaal weg.
in november echter kwam het gevoel een klein beetje terug en werd ik op een gegeven ochtend wakker en merkte ik dat er een grote bal in mijn keel zat (een echt fysiek voorwerp).
ik geloof dat deze bal allemaal zuur was, toen ik recht kwam zitten ging hij weer helemaal naar beneden tot hij verdween in mijn maag.
nu in december is alles precies een beetje erger geworden...
nu voel ik daadwerkelijk of er een brok in mijn keel zit, ik heb echter geen pijn, geen slijmen, en geen behoefte om te schrapen of hoesten. elke keer als ik slik echter voel ik de brok wel zitten.
soms voel ik wel lichte pijn / branderig gevoel en spanning enkel aan mijn keel.
daarnaast heb ik nu ook heel veel last aan de linkerkant van mijn borstkas steekjes die willekeurig uit het niets komen (ik ben bang dat dit mijn hart wel eens kan zijn). ook voel ik soms pijn tussen mijn ruggen wervel en linker schouderblad alsof er iets gekneld zit.
Verder voel ik mij sneller vermoeid ondanks dat ik 2/3 dagen na elkaar bijna 14 uur in mijn bed heb gelegen. ik heb inderdaad ook veel last van maagzuur dat omhoog komt bij het liggen op mijn RECHTER zijde bij de linker heb ik dit precies tog niet.
ik heb soms heel specifieke hoofdpijn, niet de hoofdpijn waarbij alles precies aan het bonsen is in je hoofd en vervolgens een dafalgan pakt om het te laten stopppen... ik voel echt specifiek een soort steek pijn boven aan de rechter kant (soms aan de linker kant). soms voel ik een lichte druk aan mijn rechter oog, maar deze hoofdpijn gaat ALTIJD weg nadak ik een keer goed geslapen heb.
om even terug te komen op de pijn in de borst, die is begonnen op 12 december, tegelijkertijd met dat ik me maar zwakjes voel, handen trillen vaak heel lichtjes...
op 13 december ben ik naar de dokter geweest die gaf mij niet echt een conclusie over wat er kan zijn hij verwees mij door naar de gastroscopie in het ziekenhuis waar ik 20 december heen moet. maar omdat nu op 14 december ik me nog slechter voel dan vooraf kon ik het niet laten om het even te komen vragen op dit forum.
EXTRA:
zoals ik al zei ik ben 20 jaar
- 1.85m lang
- ik heb een redelijk overgewicht (ookal is dit niet echt zichtbaar aan mij gelukkig)
- ik weet van mezelf dat ik heel erg gestrest ben ookal weet ik 9 van de 10 keer niet waarom ik gestrest ben.
- slaap problemen zit bij mij in de familie.
- ik had een zeer hoge hartslag tijdens mijn dokters visite toen ik in rust was
ik heb al gelezen dat de pijn in mijn borst en rug, en keel, allemaal het gevolg kan zijn van maag zuur en of stress problemen. maar ik heb daarnet voor ik deze teskt schreef ook iets gevonden over schildklier problemen, dat ik mogelijk een te snel werkende schildklier heb omdat ik een redelijk hoge hartslag heb, een beetje tril, me vermoeid voel en nog een paar kleine dingetjes.
wat ik misschien er nog moet aan toevoegen is dat ik echt dood bang ben van tumoren en kanker, ik weet het veel mensen zijn dat. maar ik ben de persoon die iets voelt en meteen aan dit soort dingen ligt te denken, vaak ook omdat veel mensen in mijn omgeving dit soort dingen krijgen zo ken ik iemand van 28 die op zijn 26 een tumor in de kaak had, en nu onlangs een 30er met een hersentumor. dit kan misschien een verband hebben waarom ik zoveel stress heb.
qua levensstijl heb op deze moment vrij weinig beweging maar daar ga ik gelukkig werk van maken!
in mijn 20 jaar geen druppel alcohol aangeraakt (allez misschien zo eens voor te lachen ahzo een sipje nemen).
ik ben geen roker (wel mensen in mijn omgeving die roken).
en al helemaal geen drugs.
mijn excuses voor de slechte zinsbouw en typfouten die hier misschien inzitten.
ik zou dolblij zijn moesten mensen een paar ideeën kunnen noemen hier of ik iemand zou kunnen vinden die exact hetzelfde heeft gehad die mij zou kunnen zeggen wat dit is!
je kan hier antwoorden maar dat zou ik heel misschien niet zien omdat ik waarschijnlijk vergeet hoe ik dit terug vind. dus ik zou graag willen vragen me een mailtje te sturen op [email protected]. zo kan je ook meteen meer vragen stellen indien deze nodig zijn!
laat natuurlijk duidelijk weten in het onderwerp dat het over dit gaat!
alvast bedankt iedereen!
Je hebt in ieder geval maagklachten. Maar daar zal duidelijkheid over komen door de gastroscopie. Daarnaast denk ik dat je hierdoor bent gaan hyperventileren.
De schildklier kun je bij de huisarts d.m.v. een bloedonderzoek laten controleren.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
hallo tandor, sorry maar bij hyperventileren stel ik mij echt iets heel extreem voor.
kan hyperventileren ook gebeuren terwijl ik eigenlijk heel rustig en stil ben?
ik heb trouwens 40 gescoord op de test, ze zeiden vanaf 42 is er sprake van hyperventileren!
is dit zorgwekkend?
dat hoeft zeker niet altijd extreem te zijn.
Nee, niet zorgwekkend maar daarmee is hyperventilatie dus niet uitgesloten. Het kan door opkomend maagzuur en het brokgevoel veroorzaakt worden.
Maar even de gastroscopie afwachten
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!