Home / Keel, neus & oren / Hoor mezelf harder in 1 oor
Sinds een half jaar heb ik Tinnitus, hiervoor heb ik in verschillende ziekenhuizen gelopen maar ze kunnen niets doen. Waarschijnlijk door gehoorschade.
Maar sinds een maand of 2 hoor ik mezelf ook harder praten in dit oor zodra ik ga roepen of zingen of neuriën. Net alsof er water in mijn oor zit. Mijn oor zit verder ook niet dicht ofzo.
Dit is heel erg vervelend.. in het ziekenhuis vinden ze ook niks.. ik heb druktesten gehad & ze hebben in mijn oor gekeken, niks te zien..
Denkt u toevallig nog aan iets wat het kan zijn?
Je hebt geen problemen met tanden of kiezen (gehad)
Zeker wel..
Door nooit naar de tandarts geweest te zijn als kind had ik 16! Gaatjes. Hiervan moeten er nu nog 2 gevuld worden.
Verder heb ik alle 4 mijn verstandskiezen nog waarvan er 3 uitgesneden moeten worden omdat ze dwars tegen mijn tanden liggen. De 4e komt nu mooi door omdat ik daar een kies laten trekken heb een klein jaar geleden.
Ik was alleen niet van zin om de verstandskiezen te laten weghalen omdat ik er geen last van ondervind en hoop dat ze gewoon zo blijven zitten. (Tegen de raad van de tandarts in aangezien m'n kiezen al ingedeukt zijn door het drukken van de verstandskiezen) Ik heb er namelijk best wel schrik voor.
Dan kunnen de verstandskiezen de oorzaak van de klachten zijn. Laat er eruit halen.
Is de kans zo reëel dzt dit de oorzaak is?
Ik heb de tinnitus toen aangehaald bij de tandarts waar ik als antwoord kreeg dat ze er nog niet van gehoord hadden dat verstandskiezen klachten aan het oor konden veroorzaken.
Het leek alsof ze er echt geen verstand van hadden wel..
dat is opmerkelijk. Dat komt toch echt wel vaker voor
Ik ben er toch mee bij 2 verschillende tandartsen geweest..
Dat zal dan wel het verschil tussen Belgische & Nederlandse tandartsen zijn ofzo :p
Het is het rechteroor dat vervelend doet maar ook de rechter verstandskies die nu wel gewoon mooi doorkomt. Moet deze dan toch verwijderd worden? Aangezien het mij lijkt dat het vooral de bovenste 2 zullen zijn die in contact komen met het oor?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!