Ervaringen verkleinen neusschelpen

Ik heb 10 jaar geleden ofzo een operatie gehad aan beide kanten. Neusschelpen laten verkleinen en er is kraakbeen en bot weggehaald. Helaas had dit niet het gewenste resultaat en ben ik later weer onder het mes gegaan voor een neusschot operatie. Die stond scheef. Uiteindelijk groeide weer de slijmvliezen of neusschelpen terug. Nu zit mijn linkerkant helemaal dicht. Ik zit nu te denken om een coblatie te laten doen. Dit is toch minder ingrijpend. Ik vraag me alleen af of het nut gaat hebben? Volgens mij zit er weinig verschil in de operatie of coblatie

Reactie

CoBlatie gedaan, niks geholpen, en de behandeling vond k echt zeer pijnlijk!

Reactie

ja bij de een werkt het wel en de ander niet. Jammer

Reactie

Ik heb twee weken geleden de onderste neusschelpen laten verkleinen. Geen centje pijn. De verdoving via gaasjes in de neus werkt perfect (kan je wat misselijk laten voelen. Kauwgom meenemen geeft je een wat frisse smaak in de mond) en het verdooft ook tot je voortanden, dus dat voelt raar. De ingreep is snel gedaan en ik rook geen brandlucht. Daarna naar huis en preventief een paracetamol genomen, maar was niet nodig. De volgende dag ook geen pijn en daarna ook niet. Wel zoals aangekondigd veel zakdoeken nodig.  En goed spoelen en spray spuiten.

Let er op wat je leest en waar het over gaat. Er is geen slijmvlies weggeschraapt o.i.d. Dit wordt meestal onder algehele narcose gedaan en is veel ingrijpender en dan is ook een infectie zoals elders de ervaring is, een mogelijke bijkomstigheid. Een infectie ligt natuurlijk altijd op de loer wanneer je iets aan je lichaam kapotmaakt. Ook is bij deze relatief kleine ingreep een Empty Nose Syndroom niet aan de orde. Dit heb ik vooraf aangekaart bij mijn KNO arts. Pas als je een veel grotere ingreep hebt, kan dit een issue worden.

Hopelijk heeft iemand wat aan deze ervaring.

Reactie

Levensgevaarlijk neusschelpen verkleinen. Als je een sadist als arts heb dan is je levens verwoest door Empty nose syndroom.

Reactie
Reageer op: Ervaringen verkleinen neusschelpen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief