Zoeken Vraag het forum

Gezonde 21 jarige man met verstopte oren / oorsuizen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MC

Sinds september 2016 ging ik met het vliegtuig van Turkije naar Nederland toe. Wanneer ik daar aankwam had ik last van verstopte oren die maar telkens niet gingen ploppen. Ik dacht dat dit vanzelf wel gaat ploppen, maar helaas was dat het niet zo.

Vanaf februari 2017 begonnen met het volgende:

Huisarts: Oren laten spuiten door assistente (kwam veel oorsmeer uit, maar ze waren nog steeds niet geplopt).

Huisarts: Xylomatazoline gebruikt + eucalyptus menthol druppels in heet water gaan stomen (2 weken) – niet geholpen

Huisarts: Sterkere neusspray gebruikt (4 weken) – niet geholpen

Doorverwezen naar de KNO-arts

KNO-Arts: Gekeken in mijn neus en oren en zei dat er wellicht vocht zit in de buis van Eustachius.

KNO-Arts: Neusspray + pillen (pillen zijn iets voor de slijmvliezen) die ik 4 weken moest gebruiken – niet geholpen.

KNO-Arts: Heeft mij nu Avamys Fluticason spray gegeven (2 pufjes per neusgat en dat 2x per dag). Momenteel gebruik ik het al 3 weken en het levert nog geen resultaat op. Ik heb hier nog 2 herhalingsmedicijnen van.

Als ik nu mijn neus dichtknijp en wil uitblazen, dan gaat de lucht vanuit mijn rechteroog eruit en produceer ik tranen. Ik heb meer last van mijn rechteroog qua verstopping, dan bij mijn linkeroor. Als ik met mijn kaak heen en weer beweeg en hard uitblaas, dan krijg een blazende lucht vanuit mijn oren die niet naar buiten kan.

In principe ben ik een zeer gezonde 21 jaar man (nooit alcohol/sigaret aangeraakt, eet meestal gezonde maaltijden et cetera.)

Ik vroeg mij af of er nog een alternatieve oplossing is behalve buisjes plaatsen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

daar is helaas geen alternatief voor….

Reageren
Reageer op: Gezonde 21 jarige man met verstopte oren / oorsuizen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.