Wist niet onder welke groep ik jem moest plaatsen...
Vanavond was ik me aan her wassen, doe mn armen omhoog en zie echt in het midden van het 'oksel kuiltje' een bultje zitten.
Ja, ik schrok. En best ook.
Het lijkt een beetje op een puistje,maar heeft (nog?) geen 'kop'.
Iets schuin naar onder (rode cirkel op foto) voelt ik als ik licht over de huid ga, ook een bultje.
4 weken geleden wondroos aan borst (ook links), maar dat is gelukkig (om een heel klein beetje rood na, helemaal hersteld.
Getwijfeld of ik het hier zou plaatsen.
Maar ik merk dat t me echt bezig houd en slapen lastig gaat.
Kun je een lymfeklier zo op deze manier zien? Ziet dat er dan niet veel groter uit?
Kùn je lymfeklieren in de oksel überhaupt aan de buiten kant zien?
Google is even niet mn beste vriend, vandaar hier de vraag
Kleine aanvulling... als ik erover heen wrijf boven/beneden/links/rechts is het iets pijnlijk. Kan ook komen doordat ik het gebied misschien wel beurs gedrukt heb 🤭
Maar gaat wel specifiek om die 2 plekken. Ook shirt erlangs heen uittrekken is wat gevoelig
Nog een aanvulling...
In de rode cirkel zit iets een verdikking van ongeveer 1 cm bij 1 a 2 mm.
Die plek ik ook wat rood, wat ook heel goed kan komen door het vele drukken 🫣
Maar kan een oksel lymfeklier echt zo gezien worden als dat kleine knobbeltje/pukkeltje?
Waarom schrik je van een gewoon bultje? Het lijkt op een geïrriteerd haarzakje door scheren
Omdat mn lijf de laatste tijd rare fratsen heeft, ik behoorlijk hoog in mn emotie zit (weinig slaap, veel piekeren) en 'dus' best snel schrik momenteel.
Mag ik uit uw reactie opmaken dat een ontstoken lymfeklier er niet 'zo' uit ziet als dit bultje?
En dn die kleine verdikking in de rode cirkel, die eigenlijk niet op de foto te zien is?
Ik merk gewoon dat ik dingen als dit momenteel slecht los kan laten (tenminste zonder gedegen antwoord).
En dan ga ik nog veel meer voelen.
Heeft er ook me te maken dat ik laatst aan die kant wondroos had zonder reden. Ik 2 weken later bij de huisarts moest komen ivm 'berg en dal' onderaan mn borst. Allemaal links. En nu dit ook weer.
In ieder geval hartelijk dank voor uw reactie. Waardeer ik erg!
Dat is beslist geen lymfeklier want die zul zo van buiten nooit zien
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!