Zoeken Vraag het forum

Drie jaar lange zoektocht met vage klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M

Ik probeer het kort te houden: 3 jaar geleden begon ik een bultje onder mijn kin te voelen. Inmiddels tel ik 10 bultjes van verschillende dikten en grootte in mijn hals, vooral onder mijn kin, langs de zijkant van m’n nek en net boven het sleutelbeen. Ze doen geen pijn maar als ze “extra” vergroot zijn lijkt het alsof ze op zenuwen drukken en dan kunnen ze pijn/hoofdpijn aan 1 kant geven. Ze slinken en groeien regelmatig, maar zijn niet zichtbaar vanaf de buitenkant.

Nu ook al 3 jaar vage klachten die komen en gaan, zoals vermoeidheid, brok in m’n keel gevoel (ten hoogte van schildklier), kortademigheid en benauwdheid, blauwe plekken, haaruitval, gewrichtspijn etc. Soms heb ik nergens last van en soms meerdere klachten tegelijk. De laatste tijd heb ik vaker last van plotselinge vergeetachtigheid, alsof ik midden in een zin vergeet waar ik ben, met wie ik ben, wat ik doe etc. Dat herstelt zich wel binnen een aantal sec, maar toch voelt het heel verwarrend.

Veel artsen gezien, op echo te zien dat 1 lymfeklier zichtbaar vergroot was maar zij geven geen aandacht aan de knobbeltjes/lymfeklieren omdat ik te jong ben (27 jaar) om iets ernstigs te kunnen hebben en “iedereen heeft lymfeklieren” (?).

KNO arts zei ook dat mijn amandelen er vergroot en “vies” eruit zien, maar zolang ik geen keelpijn ervaar wil ze uiteraard m’n amandelen niet onnodig verwijderen. Controle in januari en in juli gehad, beide keren hetzelfde verhaal.

Bloedwaarden normaal, soms lage hemoglobine. Ik heb geen hoge ontstekingswaarden, terwijl mijn huisarts zegt dat mijn lymfeklieren vergroot zijn omdat mijn lichaam infecties aan het bestrijden is/ik verkouden ben. 3 jaar lang non stop?

Mijn huisarts is me volgens mij helemaal zat, hij probeert alles op mentale issues te schuiven. Ik heb geen vertrouwen meer in mijn huisarts, gezien hij ook mijn blindedarmontsteking en galstenen op stress had gegooid. Van huisarts wisselen kan niet gezien ik in een kleine stad woon met weinig artsen.

Ik heb zelf het gevoel alsof het misschien lymfeklierkanker is. Dit gevoel heb ik al sinds dag 1, maar ik kom met mijn huisarts niet verder en hij weigert doorverwijzingen.

Wat kan het zijn? Wat kan ik nog proberen? Ik overweeg privé te gaan en zelf een Prescan MRI te doen omdat ik het gevoel heb dat ik niet verder kan met m’n leven op dit moment. Ik voel diep vanbinnen dat er iets mis is. Bedankt voor het lezen, hopelijk kan iemand mij raad geven.

1 reactie
    Reageren
    Tommy

Ik heb ook ergens in 2016 exact dezelfde klachten gehad als jij.
    Blauwe plekken, benauwdheid en haaruitval herken ik niet. Ik dacht er toen ook series over na om maar zo’n scan te doen, maar heb het niet gedaan.
    Ik denk wel dat stress voor 90% van de klachten zorgt. Stress is slecht voor je immuunsysteem. Probeer leuke muziek en podcasts te luisteren terwijl je lekker in de natuur wandelt. Of stel doelen om jezelf af te leiden. Bijv. Een nieuwe auto uitzoeken, vakantie kiezen, je tuin mooi maken…
    Uiteraard wel altijd naar dokter als je iets geks ontdekt.

Reageren
Reageer op: Drie jaar lange zoektocht met vage klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.