Home / Is dit kanker? / Opgezette halsklier en verhoogde temperatuur
hoi,
ik heb een opgezette klier in mijn hals (ongeveer 3 weken), regelmatig verhoogde temperatuur en voel me gewoon niet goed. De verhoogde temperatuur is niet veel (tot nu toe max. 37,5), maar ik heb anders een redelijk lage lichaamstemperatuur(36). Ik voel het gewoon. Daarnaast heb ik al zeker 6 maanden koude rillingen. Ik heb geen keelontsteking of zo gehad. Ben naar de huisarts geweest, er is ook bloed geprikt, alles was 'in orde'. Hij doet er verder niks mee. Ja, links zit je met een behoorlijk pakket aan klieren zegt hij en daar stopt het dan. Ik ben ook sterk afgevallen het laatste Jaar ( van 76 kg naar 64 kg), wel veel stress gehad, dat moet ik toegeven. Het is toch niet omdat de bloeduitslag goed is, dat er niks is ? Ik ben ongerust en denk aan lymfeklierkanker.
Als je opgezette klieren hebt en er zou iets mis mee zijn, dat is dat ook te zien in je bloed. Waarschijnlijk heb je dan toch last van een virus.
ok, dank voor je reactie. Maar dat virus is dan niet te zien in het bloed ? Want er waren geen ontstekingswaarden.
a ja, kunnen de koude rillingen komen doordat ik afgevallen ben? Als ik beweeg,,zwemmen bijvoorbeeld, is het minder
Nu heb ik ook lichte keelpijn links. Dus, wat ik raar vind en nooit eerder gehad heb, is dat het begon met gezwollen klier zonder enige keelpijn. Na 3 weken is de klier nog steeds gezwollen en komt er sinds vandaag wat keelpijn bij.
dat krijg je dus keelpijn....keelontsteking misschien
Maar het duurt allemaal zo lang. Als ik normaal keelontsteking heb, gaat dat snel en duidelijk, 3 á 4 dagen felle keelpijn, eventueel een gezwollen klier en na een week is dat in orde. Nu loop ik al bijna een maand rond dat ik me slecht voel , mijn temperatuur schiet geregeld naar omhoog , keel links blijft maar gezwollen...kan een virus zo lang sluimeren ?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!