Home / Dikke darmkanker / Dikke darmkanker / Ontlasting
Ik heb altijd last van mijn darmen en slijm bij mijn ontlasting.
Het slijm zit aan de ontlasting vast maar is donker van kleur. Soms lijkt het zelfs wat rood maar kan het me ook verbeelden. Is dit normaal dat het slijm donker van kleur is ?
Als ik met een papiertje er langs gaat kleurt het ook niet rood ofzo.
Even een toevoeging. Mijn ontlasting ziet er altijd wel zo uit.
Ben bekend met te weinig water drinken en te veel koffie weet niet of dit invloed heeft. Ga ook gemiddeld 2 tot 3 per dag naar de wc voor de grote boodschap.
Slijm kan de kleur van ontlasting hebben. Te weinig water en teveel koffie kan daar zeker invloed op hebben.
Ik ga maandag even naar de huisarts in ieder geval om te kijken hoe hij er over denkt.
Maar wat jij op het oog kan zien is het niet schokkend ?
Als je ontlasting er altijd zo uitziet, kan dat betekenen dat je voedingsgewoonten niet erg gezond zijn . Wat drinken betreft geef je dan zelf al aan
Helaas moet ik toegeven dat mijn voedingsgewoonte inderdaad niet het beste zijn. Basis is wel redelijk gezond naar snoep en snack naast de andere slechte gewoonte wel veel naast. Geen overgewicht of iets maar dat zegt niks over een gezonde eetgewoonte. Net weer naar toilet geweest en het ziet er gewoon altijd wel een beetje zo eruit. Merk wel als de ontlasting dunner is er eigenlijk bijna nooit slijm bij zit. Slijm heeft altijd een donkere kleur.
Je hebt geen last van aambeien?
Je kunt de huisarts vragen om een ontlastingsonderzoek te doen. En dan toch maar eens wat aan je voedingsgewoonten doen.
Ik heb nog geen jaar geleden last gehad van een aambei die was een stukje naar buiten gegaan maar nu eigenlijk geen last van. Waarom de vraag?
Geen last in de zin dat die niet meer uitwendig zit of nog echt voel. Dus geen idee of het er nog zit. Maar heb soms wel dat ik een uur na dat ik naar de wc ben geweest en ik weer wc papier er langs haal er toch nog resten op het wc papier zit maar ik wel daarvoor goed geveegd heb.
Zouden er op de foto's ook bloed kunnen zijn of denk je op het oog dat het geen bloed is?
Wat ik al aangaf ik heb aankomende maandag een afspraak bij de huisarts.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!