Zorgen om darmkanker

Dankjewel Mark voor je reactie.
    Inmiddels bij de huisarts geweest. Die adviseert geen darmonderzoek gezien mijn relatief jonge leeftijd (42) en de goede uitslagen van de ontlastingsonderzoek.
    Ik heb wel een afspraak gemaakt bij een diëtiste om naar voeding te kijken en een praktijkondersteuner voor gesprek over mijn angst.

Reageren

Nog even een vraagje,
    Sinds 2 dagen komt er na mijn ontlasting slijm en voelt mijn darm wat branderig.
    Moet ik me nu wel erg zorgen maken denken jullie? Gezien de rest van mijn klachten die ik hier eerder heb neergezet. Nu knijp ik hem toch wel behoorlijk moet ik zeggen…

Reageren

Als je daar bezorgd over bent moet je contact opnemen met je arts

Reageren

Heb ik gedaan, ik kan vanmiddag terugbellen.
    Zou ik me zorgen moeten maken denk je?
    Ik heb vorige week opnieuw mijn ontlasting laten testen op bloed en calprotectine maar ook nu is er niks gevonden. Geen bloed en waardes calprotectine is 6.

Reageren

Hier kan ik toch zo echt geen antwoord op gevern

Reageren

BESTE "Ikke",

Hoe gaat het nu met u? Ik ben benieuwd wat eruit is gekomen bij u.

Reageren

Hoi Samuel,
    Ik zie nu pas je berichtje. Ik kom hier eigenlijk nooit echt.
    Daarnaast heb ik mezelf verboden om nog te googelen. 😉

Maar ik zal even een update geven;

Ben een paar keer bij de huisarts geweest. Die raden me niet direct een darmonderzoek aan. En ik zie dat zelf ook helemaal niet zitten want ben daar echt panisch voor.

De klachten zijn er nog wel. Maar ze lijken minder “heftig”. Ik heb nu ruim 2 maanden geen diarree meer gehad.
    Wel moet ik elke ochtend direct zodra ik ontwaak poepen. Mijn ontlasting is vaker wat minder zacht dan vorig jaar maar sommige dagen is het nog wel brijig. De drang is ook minder heftig en het komt er meestal ook minder snel uit dan vorig jaar.

Mijn darmen rommelen snachts ook minder erg dan vorig jaar.
    Het drukkende gevoel achter mijn ribben is trouwens weg. Dat was volgens mij toch een spier of zo. 🙂

Ik ben nu meer bezig met mediteren en meer de rust zoeken. Ik google ook niet echt meer.
    Mij lijkt het toch meer pds klachten te zijn. Vooral ook omdat de klachten voornamelijk in de ochtend zijn.
    Ik denk dan weer: als het darmkanker was geweest dan hadden de klachten erger moeten worden en al helemaal niet minder heftig.

Wat wel typisch was, was toen ik was verhuisd. De eerste twee ochtenden in ons nieuwe huis had ik ineens geen drang toen ik wakker werd.

Reageren

Slijm heb ik trouwens soms nog wel. Meestal bij het afvegen een klein beetje.
    Ook dat schijnt bij pds te horen. Het is niet dagelijks maar af en toe.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Zorgen om darmkanker

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe